CZT Skrevet August 19, 2002 Rapporter Share Skrevet August 19, 2002 Hei folkens. Er helt ny på forumet så beklager hvis jeg gjør noe "feil". Er på "hugget" med import av bil og valget falt på en 97 og nyere 200SX S14. Det jeg lurer på er det lov og kjøre en bil på norske prøveskilter (klister typen) som ikke er førstegangs registrert her? Har tenkt på og kjøpe bil nå og vente til våren med registrering og bare bygge bilen litt om i mellomtiden.:op Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet August 19, 2002 Rapporter Share Skrevet August 19, 2002 husk at hvis du skal registrere bilen med høyere effekt en orginalt så koster det sjorta på biler førstegansregistrert i norge etter 96` Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CZT Skrevet August 19, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2002 I første omgang skal det kun gjøres litt kosmetikk og slikt. Uansett blir den vel billigere og registrere over nyåret? Litt mindre avgifter da den er Litt eldre? eller er ikke skiftet før uti Juli? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet August 19, 2002 Rapporter Share Skrevet August 19, 2002 Velkommen ;) Vil ikke tro det er noen forskjell på Dagsprøvekjennemerker og Årsprøvekjennemerker, når det gjelder hvilken biltypen du får bruke dem på. For sikkerhetsskyld kan du jo ringe til Bilsiltrynet og spørre, men det går nå f.eks en Toyota Supra her på forumet på slike skilter så vidt jeg har sett, så det er nok ikke no problem :D Avgiftene skifter med registreringsår, ja. Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CZT Skrevet August 19, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2002 Flott. Hadde hvert litt greit og drøya avgiftene litt og heller pynta litt på bilen og sette skilt på når sesongen kommer med treff og god vær. Hvordan er plassen inni 200SX S14, noen som vet? Er ganske lang i "pedalene" :op Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pIMp Skrevet August 19, 2002 Rapporter Share Skrevet August 19, 2002 Du må huske på at bilen blir regnet som 1 år eldre den datoen den ble registrert i tyskland.. Hvis bilen din f.eks ble registrert 29 juni må du tolle inn bilen din etter den datoen for at den regnes som 1 år eldre(tror jeg da). Ellers så ville jeg vært veldig forsiktig m ombygging av bilen før den blir registrert. Biltilsynet er ekstremt nøye ved førstegangsregistrering. Du burde ta kontakt m d biltilsynet du har planer om å registrere bilen din hos, og spørre litt hva de godtar/ikke godtar. D er dessverre veldig stor forskjell på hva de ulike biltilsynene krever av dokumentasjon og hva de synes er ok.. *sukk* Har du derimot parpirer på det som byttes/endres så kan du sjekke med vegdirektoratet om de tilfredstiller norske krav. Gjør de d så kan ikke biltilsynet nekte å godkjenne bilen din.. Lykke til :D Siter "fuck the respect - I want the bitches!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pepa Skrevet August 19, 2002 Rapporter Share Skrevet August 19, 2002 hei ta en titt på http://www.200sx-ogn.org der kan du bare spørre på forumet om alt du lurer på om S14 ..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3ess/nos Skrevet August 19, 2002 Rapporter Share Skrevet August 19, 2002 Har kjørt på prøveskilter nå i 3måneder ikke noe problem.Men du får bare skilter for 2 dager av gangen.Jeg skal vente med registrering til etter måned 10. Siter 1994 M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
964C2 Skrevet August 19, 2002 Rapporter Share Skrevet August 19, 2002 Bilen må "momses" inn asap etter import (mva på salgsum+fraktkostnad). Så fort dette er ordnet så kan du få dagprøvekjennemerke som det kalles... men du må ta med tollpapirene til biltilsynet tror jeg, prøveskiltet registreres på rammenummeret. Jeg importerte akkurat en 911 fra USA, og måtte få dokumentasjon fra den norske porsche importøren på bilens data. I dokumentasjonen så var de nødvendige EU modifikasjoner beskrevet...bytte av frontlykter/ montering av sideblinkl etc.. obs obs.... sikkerhetsbelter skal være E-merket, beregn mange 1000kr for å bytte ut disse dersom de ikke har e-merket. NB! når momsen betales inn så blir samtidig bilen registrert inn i et system som heter autosys(tror jeg). Det skapte litt problem for meg da de sære amerikanerene benytter sitt eget system mht ramme/ identifikasjonsnummer. På en nyere(?) amerikansk registrert bil så kan man lese av det amerikanske id-nummeret på innsiden av vinduet. Siden pårsjens amerikanske "title" (registreringspapirer) benytter det amerikanske id nummeret, så var det dette som ble registrert inn i autosys.... selvfølgelig så ble det problemer på biltilsynet når det viste seg at chassisnummeret ikke var identisk med det amerikanske id-nummeret ( den første delen av nummeret er byttet ut for å passe det amerikanske systemet). Det løste seg tilslutt (under tvil) ved at porsche importøren/ porsche fabrikken bekreftet at disse to nummerene hørte sammen. Ja, og så er det stor forskjell på modellår og dato for førstegang registrering. Dersom du ikke kan dokumentere riktig dato for første gangs registrering så vil de hersens blodsugerene sett 1ste gangsregistrering til 1/1 det påfølgende året... Porsche fabrikken hostet opp dokumentasjon på dette også.. forhandlerene melder inn slike ting til fabrikken. good luck---- evt. vurder å flytte til et annet land! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet August 19, 2002 Rapporter Share Skrevet August 19, 2002 Sitat Originally posted by 964C2 Bilen må "momses" inn asap etter import (mva på salgsum+fraktkostnad). Ble ikke dette endret i 2001 ? evt fra 01.01.02 ? Eller gjelder det bare registrerte bilforhandlere kanskje? Det skulle iaf komme en endring på dette slik at bilen ikke måtte momses før den skulle registreres. Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CZT Skrevet August 19, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2002 Hvor mye koster skilt per dag? Pga jobben vil bilen kun brukes fredag, kanskje lørdag og søndag. Vil det da lønne seg og kun ha prøveskilt til de gangene jeg skal og heller vente med registrering til våren når bilen skal brukes daglig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtpassat Skrevet August 19, 2002 Rapporter Share Skrevet August 19, 2002 prøveskilt koster 150kr dagen. Siter 2000 Vw bora slow and soon to bee low edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3ess/nos Skrevet August 19, 2002 Rapporter Share Skrevet August 19, 2002 Det er litt mye styr å kjøpe prøveskilt annen hver dag da,men jeg kjøper så å si hver helg.Men husk at d kun er ansvar i skiltene ingenting annet,ikke tyveri eller brann eller noenting.Ellers kunne jeg kjørt prøveskilter hele sommeren.Jeg har forsikra i tilegg til prøveskilt (42000kr i året!!!!!).Men hvis d skal skje noe når du kjører m prøveskilt så stiller du på bar bakke. Jeg fikk 2 dager på meg til å betale Momsen på bilen.Eller så kan du drite i å stoppe i tolla og bare peise på hjem,men d er ikke å anbefale.Kan by på litt problem når du senere skal tolle,men hvis du ikke har importert bil før så kan du jo bare spille litt dum"å faen jeg viste ikke at jeg måtte kjøre innom grena sorry meg". Siter 1994 M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet August 19, 2002 Rapporter Share Skrevet August 19, 2002 Vurderer å importere en 1999 mod Passat 1.8t variant fra Sverige, prisen ligger på rundt 110 000,- Skr. Noen som veit om dette lønner seg i forhold til Norske priser når man har betalt alle avgiftene? Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet August 20, 2002 Rapporter Share Skrevet August 20, 2002 Sitat Originally posted by Mk2-16v Vurderer å importere en 1999 mod Passat 1.8t variant fra Sverige, prisen ligger på rundt 110 000,- Skr. Noen som veit om dette lønner seg i forhold til Norske priser når man har betalt alle avgiftene? Her regner du ut avgiftene, åsså kan du se på norske priser her og her og her osv Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.