Gå til innhold

La oss snakke om stuk/stance

Ranger emnet


eiriksmil

Anbefalte innlegg

Nå ble det mye vås her som ikke hadde noe med diskusjonen ang plastikk/glassfiber å gjøre hvertfall..

 

MEN, hvertfall på Stanceworks feks. er det titt og ofte de kritiserer soting av lykter/vinduer..

 

Og derfor må du gjøre det og? :) Det blir veldig feil du, man får gjøre seg opp en egen mening, ikke være representant for noen andres meninger.

 

Nå skal jeg ærlig si at jeg IKKE kjenner til begrepet "murdered," har faktisk aldri hørt om det. Og min kritikk av soting av ditt å datt var ikke kritikk av den type stance. Bare har bitt i meg at de ofte kritiseres på den siden jeg er mest på. Om det er en del av noe stance konsept så skjønner jeg for all del det.

 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du trekker inn stance sammen med soting av ting.. Stance handler om hvordan en bil sitter, that's it - ikke om hvordan lykter, fangere, setefarger eller noe annet ser ut. Jeg lagde denne tråden for et par år siden for å få fokus på at stance gjør vel så mye som et stylingkit eller noe annet, det er riktig. Men min erfaring er at biler som er sylta ned i glassfiber sjelden sitter veldig pent heller, er derfor du aldri ser dem i disse trådene. Alle må få gjøre hva de vil for min del, ser jeg en 350Z hvor hjula ligger kant i kant med buene og stylingen nesten ligger på bakken liker jeg det jeg ser..

 

For min del er hvordan bilen sitter utgangspunktet i det å bygge en kul bil - når jeg har det, da kan jeg begynne å tenke på andre ting på bilen :) Men om jeg soter lyktene mine (eller setter en laksetrapp og revehale på bilen for den saks skyld) gjør ikke det stancen min dårligere, selv om noen av gutta innpå nevnte forum med navnet stanceworks kanskje ikke liker det..

 

Nå lager vi like mye drama som de gjør inne på SW (som er hovedgrunnen til at jeg ikke er der iallfall), men det var kanskje greit å få denne greia her, så får man klarnet opp i enkelte misforståelser som tydeligvis er ute og går :) Skal være forsiktig med å si at andre ikke følger med i timen hvis man selv har mangler i notatboka :)

Endret av eiriksmil

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og derfor må du gjøre det og? :) Det blir veldig feil du, man får gjøre seg opp en egen mening, ikke være representant for noen andres meninger.

 

 

 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du trekker inn stance sammen med soting av ting.. Stance handler om hvordan en bil sitter, that's it - ikke om hvordan lykter, fangere, setefarger eller noe annet ser ut. Jeg lagde denne tråden for et par år siden for å få fokus på at stance gjør vel så mye som et stylingkit eller noe annet, det er riktig. Men min erfaring er at biler som er sylta ned i glassfiber sjelden sitter veldig pent heller, er derfor du aldri ser dem i disse trådene. Alle må få gjøre hva de vil for min del, ser jeg en 350Z hvor hjula ligger kant i kant med buene og stylingen nesten ligger på bakken liker jeg det jeg ser..

 

For min del er hvordan bilen sitter utgangspunktet i det å bygge en kul bil - når jeg har det, da kan jeg begynne å tenke på andre ting på bilen :) Men om jeg soter lyktene mine (eller setter en laksetrapp og revehale på bilen for den saks skyld) gjør ikke det stancen min dårligere, selv om noen av gutta innpå nevnte forum med navnet stanceworks kanskje ikke liker det..

 

Nå lager vi like mye drama som de gjør inne på SW (som er hovedgrunnen til at jeg ikke er der iallfall), men det var kanskje greit å få denne greia her, så får man klarnet opp i enkelte misforståelser som tydeligvis er ute og går :) Skal være forsiktig med å si at andre ikke følger med i timen hvis man selv har mangler i notatboka :)

 

Jeg har sikkert mye og lære og forstå som tydeligvis mange andre her atm.

 

Men ja, min kritikk av overdreven styling, f&f, plastikk/glassfiber, soting av vinduer/lykter er like mye min mening som andres. Derav enig i de som kritiserer det.. Om ikke det er en del av "murdered" eller andre "stance's" som jeg igjen ikke veit en dritt om. Men nå gjentar jeg meg selv her, men ville påpeke at kritikken av ditt å datt selvfølgelig er min mening også. Siden jeg klarte å utlate det i forrige innlegg, og siden du påpekte det.

 

Ang restn av det du skriver, om at overnevnte "mods" ikke har noe med "stance" og gjøre så må jeg si meg uenig da det hele for meg er en helhet. Med det mener jeg, om en bil sitter jævla fint, sånn type i mine øyne perfekt. Så er det jævla synd om den er trødd på masse f&f dritt, soting osv, horelys (som jeg selv har før noen nevner det) FORDI det ødelegger bildet jeg har i mitt hodet av en perfekt "stanced" bil. Og der bunner kritikken min av slikt. Så at det ødelegge "stance" har vi visst forskjellig meninger om, og det er lov. Og jeg ser ikke helt problemet med å påpeke det uten å bli hogd hodet av heller.

 

Jeg ble krass her i går fordi folk som han jeg ikke gidder finne nicket (plastikk vs glassfiber, vw.) på nå prøver å ro seg unna med tvert motsatt av hva han tidligere skriver bare for å slippe pepper og bli "godtatt" her. Evt innrømme at han ikke har peil på dert han snakker om.

 

Jeg tar all saklig kritikk til meg og har en million ting og lære. Men drittslening, åpenbar NULL peiling og idiot finner jeg meg ikke i. Men nå ble jeg selv tatt i å ikke vite hva "murdered" var så jeg skal kanskje bare holde kjeft haha. Men syns enda golfen var fæl med all sotinga. Min mening, godt begrunnet, deal with it.

 

Fin diskusjon som jeg faktisk setter pris på. :)

Spotted in Narvik på Facebook?

https://www.facebook.com/groups/113062795388716/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid forstått det slik at stance, det er hvordan bilen står i forhold til hjul og felger. Alt det andre på bilen kan være i hvilken som helst stil. Selv om det for min del er en fordel at den er gjennomført, går det da mer på stuk. Den mye omtalte Golfen var i så måte gjennomført, både stance- og stukmessig.

 

Noen stuk involverer en litt annen stance, for eksempel gamle amerikanske muskelbiler som er inspirert av dragrace der bilen er høyere bak enn foran (bilen stuper). Selv synes jeg jo dette er enormt tøft, fordi det er gjennomført, men når det gjelder slike biler som det er flest av her er det jo helt feil. Hva mener dere?

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid forstått det slik at stance, det er hvordan bilen står i forhold til hjul og felger. Alt det andre på bilen kan være i hvilken som helst stil. Selv om det for min del er en fordel at den er gjennomført, går det da mer på stuk. Den mye omtalte Golfen var i så måte gjennomført, både stance- og stukmessig.

 

Noen stuk involverer en litt annen stance, for eksempel gamle amerikanske muskelbiler som er inspirert av dragrace der bilen er høyere bak enn foran (bilen stuper). Selv synes jeg jo dette er enormt tøft, fordi det er gjennomført, men når det gjelder slike biler som det er flest av her er det jo helt feil. Hva mener dere?

 

Jeg mener du har helt rett :) Med unntak av akkurat stup, jeg syns nesten man må ha det for på 99% av alle biler er hjulbua bak mye lavere enn den foran, selv om bilen da er like høy på kanalene vil det oppstå en illusjon om at den er sigen i ræva. For å bøte med det pleier jeg å foretrekke å dekke like mye av dekk/felg både foran og bak :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg alltid har likt mest med Stance er at denne trenden bringer bilmennesker fra alle miljøer sammen. Det er deilig at en kan legge bort uenigheter mht bilsmak generelt og heller fokusere på hvordan bilen sitter. Uansett smak ellers er man stortsett enige om hva som er bra stance. Stance er litt som musikk, det er et universelt fenomen som stortsett alle kan ta del i!

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener du har helt rett :) Med unntak av akkurat stup, jeg syns nesten man må ha det for på 99% av alle biler er hjulbua bak mye lavere enn den foran, selv om bilen da er like høy på kanalene vil det oppstå en illusjon om at den er sigen i ræva. For å bøte med det pleier jeg å foretrekke å dekke like mye av dekk/felg både foran og bak :)

 

Nå er det allikevel en forskjell mellom stupet på en amerikansk muskelbil og en Golf 2. Stupet på amerikaneren vil jo være en god del mer enn på Golfen. Eksempler:

 

0904phr_01_z+different_wheels_muscle_car+chevy_chevelle.jpg

mopp_0502_01_z+1971_plymouth_road_runner+driver_side_front_fender_view.jpg

 

4484259793_eba3af9539_o.jpg

dsc03363.jpg

 

Ikke det at jeg har målt eksakte grader, kan jo være at amerikanerne lyver litt i og med at bilene er en GOD DEL større. Tror allikevel at en Golf med samme visuelle stup hadde sett noe rart ut...

 

Er helt enig i det at du skal dekke like mye felg og dekk foran som bak (om du ikke kjører Omega A eller Citroen da), ihvertfall i det idelle stance-bygget. Er jo som sagt noen stuk som ikke tillater det, men det kan vi kanskje utelate fra denne tråden?

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det bringer i hvertfall altfor få mennesker sammen...

 

syns det fortsatt kryr av kids som spør hvor STORE/HØGE elns felger som går på bilen.. det er spørsmål som får det til å vrenge seg hos enhver som er i nærheten av opptatt av stuk. Ser jo på bimmers f.eks, der er det vel en halv milliard prosjekttråder hvor folk har 19"-> i topicen.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å provosere.. Om det skal være at en bil som "sitter riktig" er godkjent selv om den har sota ruter / vinduer elns.. Så har faktisk Merce-123 her rett av å til, og burde ikke bli kritisert. For om de rosa bilene han poster "sitter rett" så er det jo "stancen" som teller ikke lakken?

 

Satt på spissen, men situasjonen er den samme som når jeg påpekte ang plastikk, soting osv. men fremdeles "stanced." (eiriksmil, trekk fra ang "murdered.")

Endret av 900i
Skrivefeil..

Spotted in Narvik på Facebook?

https://www.facebook.com/groups/113062795388716/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår