Gå til innhold

Bil-sub innendørs

Ranger emnet


Mordee

Anbefalte innlegg

Etter at jeg ganske nylig kjøpte ny sub til bilen min, har jeg den gamle liggende her å slenge. Det synes jeg er synd siden den ville vært et godt tilbehør til datan.

 

Har lest mye rundt om kjøp av lader og batteri, noe jeg ikke har tenkt å spandere på ristedings under 1000lappen.

 

Lurer på, er det virkelig så farli å koble forsterkeren rett på en transformator fra 230V veksel til 12V likestrøm, å plugge den i grisenasen på veggen? Det er altså snakk om noe sånn som 100W RMS her. (8" aktiv bass fra biltema)

 

Trodde ikke dette skulle bli et problem, før jeg leste litt rundt om dette med batteri og ble smånervøs for å eksperimentere.

 

Men det som gjenstår som et problem, er å skru på forsterkeren. I bilen får den et signal fra hovedenheten gjennom egen kabel, noe som kan fortelle meg hvordan jeg kan gjenskape dette innendørs?

 

Takk på forhånd =) og beklag om det alt er diskutert, men fant ikke noe om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge transformatoren kan levere nok strøm(ampere) så skal vel det gå bra, tror jeg. Og når det gjelder å få slått den på, så trenger den bare + inn på remote-ledningen. Du kan f.eks koble den på en bryter,som henter strøm fra + inn på suben.

Personlig har jeg dårlig erfaring med bilsub inne, de er ikke bygd for det og vil ofte gi dårlig lyd.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en seas lotus sw250 inne, riktignokk på en skikkelig monoblokk(en slik: http://www.mamut.net/dynabel/subdet784.htm) det låter VELDIG bra!

"Personlig har jeg dårlig erfaring med bilsub inne, de er ikke byggd for det og vil ofte gi dårlig lyd."

De er jo byggd stortsett likt, ofte lavere ohm men 4ohm går fint på de fleste inne forsterkere, ellers er vel stort sett forskjellen at en bilsub er byggd for å tåle fuktighet og store temp. forskjeller. Og kassen må selfølgelig tilpasses innebruk. Jeg ville dog ikke brukt et øre mer på den biltema subben men viss du har en strømfosyning liggende så er det jo bare å prøve men hold et øye med strømforsyningen, den ka jo bli veldig varm, spesielt viss du overbelaster den, den har vel gjerne intern sikring det blir sikkert bare stille visst det ikke funker;)

Mercedes-Benz W124 300CE Bilstereoprosjekt!

Pioneer DEH-P88RSII - 2stk. Audison SRx3 - Hertz HSK130 - 2stk. ES250 - Odyssey PC1500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. De dyrere subbene funker muligens greit inne, men de jeg har prøvd har funka dårlig, og de har kanskje vært i samme kaliber som den trådstarter har. Så det var det jeg mente, at den sannsynligvis vil funke dårlig. Kassevolum og slikt spiller selvfølgelig også inn, men jeg ble lei av jallaløsninger og kjøpte meg en aktiv 15" sony-sub, som er lagd for innebruk. Og den flytter luft :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all tilbakemelding =) skal prøve å sette den opp når jeg får litt tid til overs. Det blir bare som en erstatning på det jeg har nå, som er en vits til sammenligning selv med den biltema dingsen, frem til jeg får invistert i noe litt bedre =) litt bass er bedre enn null bass =) skriver igjen om hvordan det går når jeg har fått prøvd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår