Gå til innhold

HJELP! Får ikke låst opp bilen etter kulda.

Ranger emnet


ElTaco

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en 1992 Golf3 1,9TDK som har ståt ein periode, og det har vert kaldt. Er sentral lås på den. Skulle bruke den her for noen dager siden, men fikk den ikke opp. Nå ser det ut til at alt har klikka med låsinga.

 

Når jeg vrir om nøkkelen på begge sider er det ingen "motstand" samma hvilken vei jeg vrir.Er sikker minimalt med strøm på batteriet. Er blitt skifta låssylinder på fører, pasasjer og tenning så noe nøkkel som passer til bagasjeluka her jeg ikke.:(

 

Er det ikke mekanisk overføring på låsinga i hele tatt på dissa bilene?

 

Så nå lurer jeg på om noen har noen gode tips til meg uten at jeg slipper å knuse en rute el.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en svakhet på alle Golf 3/caddy osv

 

"Mangler" en skrue i låsekassa, så når det er kaldt fyser den. Ta opp låsen, så ser du lett hvor det mangler en skrue. Skru inn en skrue der, og problemet er løst for alltid.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må først komme meg inn i bilen på et vis. Er det som er det store problemet her. Hjelper ikke med nøkkelen i døra på førersida el. pasasjer sida. Helt dødt. Nøkkelen vi har passer som sagt ikke i bagasjeluken.

 

Så hvordan skal en komme seg inn å ødelegge minst mulig, helst ingenting.

 

Går det feks. ann å få lurt opp panseret underfra så en får kopla strøm på og at det forhpentligvis ordner seg på den måten.

 

Er det mulig å få lurt opp låsen på en annen måte?

 

Håper noen har en fiks ide! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry å si det, men tror nok eneste mulighet for deg er å ringe etter veihjelp, for det finnes en måte å ta seg inn i disse bilene på, men jeg er ikke særlig fristet til å legge metoden ut her på ett åpent forum.

Naf, viking, osv har bøker på hvordan man nødåpner de fleste biler..

 

Ellers så får du ta frem hårføneren, for det er som TL3518 sier, at problemet ligger i låsekassa, men den løsner når den har fått tint opp, for det er mekanisk lås på dem, så forsøk med varmluft inn mellom glippen på karosseriet, og døra :)

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg ville prøvet med hårføner som det bli nevnt her.

 

men samtidigt så ville eg ha prøvet å krøpet litt inn under bilen fremme (gjerne gjekke den litt opp) å koblet en lader til på + på starteren - hvor som helst bare ikke i gummi;). det er litt trangt å domt å kome til men det går.

eller på dynamoen. så får du ladet den litt å kansje noe våkner.

 

eg har stått å prøvet å bryte meg inn i et panser selv på en golf3 å det var ikke lett.

skal du knuse en rute ville eg ha ringt til den lokale høggeren å spurt kas vinduer han har inne.

ps vist du har 4dørs er det kansje ikke det lureste å knuse dem små bak i dørene. dem er jævlige å få ut å inn.

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg og en kompis fått opp bilen til slutt. Fikk en streng ned og klarte faktisk å få tak i låsetappene selv om de ikke har noen "kant" på toppen å ta tak i. Prøvde først på pasasjersiden framme. Fikk den dradd opp, men blei sugd ned igjen av sentrallås pumpa, same på førerdøra. Så prøvde vi som siste forsøk på ene bakdøra. Kom den pina deg på første forsøk. Batteriet var heller ikke flatt. Starta på første vridning. Så nå står den å skal få bli god å varm å all snøen og isen renne av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår