lasse bh Skrevet Desember 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 Leveres ikke Cosworth`ene med org.dump ventil? Er det noe futt i de eller? Siter lasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Desember 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 Nei. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet Desember 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 hvilken bil lader du 1.8 bar på? Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Desember 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 Originally posted by Schlasken hvilken bil lader du 1.8 bar på? Er det tilfeldigvis en "svenskimportert" volvomotor med rundt 500 gamp ? Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Full_fres Skrevet Desember 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 som jeg allerede har skrevet er det inntil videre en liten hemlighet. Ender nok opp på 2 bar når alt er justert, men funker som f... med 1.8. Siter Hu hei hvor det går... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Full_fres Skrevet Desember 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 FYSJ!!! nei, ikke no volvo her nei... Siter Hu hei hvor det går... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Full_fres Skrevet Desember 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2003 hvor mye lader du? Siter Hu hei hvor det går... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Desember 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2003 Originally posted by Full_fres Er det ikke normalt at ventilen slipper ut luft på tomgang? Da det ikke er tilstrekkelig trykk til å lukke ventilen? min er i alle fall sånn nå... Det er vel ikke så uvanlig det. Eller VAR ikke så uvanlig kanskje. Gå for noe kjent japansk (trust, hks, blitz, apex'i, etc) så får man hvertfall ventiler som ikke lekker på tomgang. Originally posted by Full_fres har ikke luftmengdemåler. er ikke noe fantasier her. har trigger på veiva. Er mappet ut i fra luftmengde som spjellet gir og rpm... That's it? Ikke noe MAP-sensor engang? Bare 'trigger' på veiva og gasspjeldposisjon? Hvordan skal ecu da vite belastning? Hva med lufttettheten? Jeg ser ikke hvordan det skulle funket noe særlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Desember 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2003 Prøv å mappe en motor med aggressiv kam kun etter map-sensor, så kommer du til å ønske at det var en spjeldposisjons funksjon. ;) Det er nesten umulig å få kvasskam motorer til å funke på lave turtall uten denne funksjonen. Det vil være veldig lite undertrykk i manifolden på tomgang, så mapsensoren tror motoren skal ha mye benz. Men det er vel ganske uvanlig å kun gå etter TPS. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Full_fres Skrevet Desember 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 har spjell-kontakt, trykkføler og trigger... Siter Hu hei hvor det går... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Desember 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 Originally posted by Full_fres har spjell-kontakt, trykkføler og trigger... trykkføler som i MAP da? Da blir jo saken en helt annen :) Bare spjell-kontakt (TPS) ville aldri funket noe særlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Full_fres Skrevet Desember 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 Originally posted by boXer trykkføler som i MAP da? Da blir jo saken en helt annen :) Bare spjell-kontakt (TPS) ville aldri funket noe særlig. ræktiig...! ;) Siter Hu hei hvor det går... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UnO Skrevet Juni 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Originally posted by 1000 R Leveres ikke Cosworth`ene med org.dump ventil? Er det noe futt i de eller? Nei, de er nesten ikke hørbare:o Siter 90 Mercedes 200E Sportline, 93 Mazda 323 GTR, 05 Skoda Fabia PROSJEKT LINKEN,03 Seat Leon 4 20VT Top Sport Cupra, 07 Skoda Octavia II 2,0TDI L&K, 98 Mini Cooper 1275TIL SALGS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkes Skrevet Juni 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Originally posted by arildh Hvis det lekker luft og dumpen står etter LMM blir det fet blanding. Vil det ikke bli motsatt? Hvis dumpen lekker når du lader og har overtrykk er jeg jo enig. Men når bilen står på tomgang og du har masse undertrykk i innsuget så vil vel bilen få falskluft og lade for magert? Siter . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Juni 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Originally posted by funkes Vil det ikke bli motsatt? Hvis dumpen lekker når du lader og har overtrykk er jeg jo enig. Men når bilen står på tomgang og du har masse undertrykk i innsuget så vil vel bilen få falskluft og lade for magert? Jo, det må bli motsatt. Beklager. En annen ting er vel at når bilen går på tomgang går ECU i closed loop og bruker Lambda verdien til å justere bensin like mye som LMM/MAF/VAF/MAP. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.