Fjasken Skrevet Desember 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2008 Hei, lurte på om någen her vett ka eg kan gjør me min 1,4l focus 98mod? har montert i powerfilter og har hørt at 1,4 og 1,6 motoren er den samme,, og at det går an å bytte någe på motoren for å oppgradere den til 1,6.. någen som har erfaring me dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Bytt til komplett 1,6 motor Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2008 Bytt til komplett 1,6 motor Er nok enklere enn å "oppgradere" motoren, men er nok enda enklere å bytte bil Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
støleja Skrevet Desember 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 Hvis du har et Ford verksted i nærheten, så kan du høre der, de burde vite hva forskjellen er;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjasken Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 Hvis du har et Ford verksted i nærheten, så kan du høre der, de burde vite hva forskjellen er;) Var inne hos en ford forhandler denne uka, men han eg snakte med sa bare at fordem ting såg likt ud så trengte det ikkje å passe osv. så fekk aldri någe godt svar der:P men har hørt om en plass i england som bytter motoren til en st motor, pluss alt annet for at bilen ska sviva for ca 30k:P hadde jo vore ganske artig då:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
støleja Skrevet Desember 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2008 hehe, ja hadde vært tøft det, men litt stress å frakte bilen over, så må du jo dra over dit selv og kjøre bilen til den plassen osv, og det er sikkert ikke en dagsjobb å bytte motor, drivverk,girkasse,ledningsnett etc. du kan jo anskaffe deg en mondeo med 2ltr motor, og ta motor og ledningsnett fra den, det hadde jeg planer om. men vet ikke åssen drivaksler og girkasse passer overens fra 1.6 eller 1.4, så det er nok litt jobb sånn sett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2008 hehe, ja hadde vært tøft det, men litt stress å frakte bilen over, så må du jo dra over dit selv og kjøre bilen til den plassen osv, Litt stress ja, kjørte til et VW treff i høst (Edition 38) og til treffet i Northampton var det vel ca 1700 km fra Oslo, ikke går det ferge til England fra Norge lenger heller Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2008 du kan jo anskaffe deg en mondeo med 2ltr motor, og ta motor og ledningsnett fra den, det hadde jeg planer om. men vet ikke åssen drivaksler og girkasse passer overens fra 1.6 eller 1.4, så det er nok litt jobb sånn sett Jeg tror ikke du helt vet. rettelse, du vet overhodet ikke hva du prater om. Mondeo ledningsnett på Focus??? Lykke til. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
støleja Skrevet Desember 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2008 ja jeg vet ikke jeg, bare en idè. går vel ann å tilpasse ledningsnettet så det går ? eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2008 Må i tilfelle ha ledningsnett fra 2,0 Focus. Men nå er det en del utfordringer ved motorbytte på så ny bil. Startsperre f.eks Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
støleja Skrevet Desember 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2008 auda, ja stemmer det, har vært en innom der jeg jobber med en omega b med 2.5 v6 som det er bygd kompressor på, orginalt stod det en 2.0 ltr i den tror jeg, kan kanskje spørre åssen han fikk til det med startsperra, for han var innom og sjaua noe med å få det til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2008 Litt forskjellig system fra bilmerke til bilmerke. Du må ha tenningsnøkkel og mottager fra samme bil som PCM/hjernen kommer fra på Ford Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg