Gå til innhold

UP uten lys v/ snittmåling

Ranger emnet


Figgi

Anbefalte innlegg

Politi skal ikke ligge bak deg uten lys. Jeg bille dessuten blitt meget skeptisk hadde dette vært en sivilbil, som fulgte etter meg uten lys. Om dette er praksis hos UP eller ei, vites ikke. Uansett ville jeg rapportert inn slike hendelser.

 

Ringe purken og forklare at det er en her bak meg som kjører uten lys :D

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blålys trengs ikke før man er ferdig med målinga...... men kjøre lys er da påbudt for alle..

 

 

Et tilfelle jeg var borti uten at jeg faktisk ble stoppa, 2 andre ble det riktignok. Men da kjørte politiet bak meg som tredje mann i køa. Med tåkelys, kjøre lys og park i 1000 metre for og blende sånn at vi ikke så det var politi. Vi brude vel kansje skjønt det, men det får da være så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat d samme skjedde da eg å nåken kompiser var ute å kjørte med moped, heldigvis låg me barre i 45-50km/t... men da låg dei bak med fullt lys på tusenmeterene, eg blinket med bremselyset for å sjå om dei kanskje skrudde dei av, men neida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de er tross alt der for å trygge trafikken... ikke sørge for fler farligere situasjoner en de som allerede er...

vel virker innimellom som om de er der for å ta folk. tør jeg egentlig spørre hva som er hennsikten med å ha sivilpoliti i traffikk-kontroll? ja de tar deg lettere fordi du ikke like lett ser at det er dem, men hva er målet? få inn mest mulig penger eller å faktisk endre kjøremønsteret til det tryggere?

 

har egentlig purken lov å blende med 1000 metere uten noe annet formål enn å måle farten din uten at de synes som politi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår