Gå til innhold

For lav tomgang, golf 2

Ranger emnet


golftrygve

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Fant dette bilforumet og gir det sjangsen på å finne svar på mitt uendelige problem med tomgangen på min golf 2..

 

Når jeg står stille og starter motoren, går den i maks 7-8 minutter, så begynner det å komme rare lyder, samtidig som motoren hopper og etterhvert skrur seg av.. Dette er FRYKTELIG irriterendes, da det skjer _hver eneste_ gang jeg holder inn klutsjen for lenge i fart, da snakker vi maks 2 sek... derfor stopper motoren ca 90% av gangene i en rundkjøring eller et lyskryss.. utenom de gangene jeg kombinerer gass og bremse og riktig gir, da kan det hende jeg klarer og trille sakte nok til å ikke krasje eller komme for langt inn i krysset.. litt vanskelig forklart, men håper noen sjønner.. Jeg skiftet nettopp fordelerlokk, rotor og 4 plugger, men kjørte en tur uten hell.

Noen som har erfaring med dette?? Kan det være noe så enkelt som å helle noen hemmelige væsker i bensintanken for å rense div. deler??

 

(PS: jeg har veldig lite peiling på bil, så noen fagutrykk/ord kan for meg være vanskelig å sjønne..)

 

På forhond takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også får vi kanskje vite hvilken motor du har?...da dette er vesentlig for feilsøking.

Er ute etter en motorkode.

Denne står på motorblokka.

Midt i mellom de midterste tennpluggene, ca 3-4 cm ned, kan være vanskelig å se de tegnene som står der.

To tegn først med mange sifre etterpå.

De to første tegnene? kan være både bokstaver og eller tall.

 

Med dette kan vi være behjelpelige.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også får vi kanskje vite hvilken motor du har?...da dette er vesentlig for feilsøking.

Er ute etter en motorkode.

Denne står på motorblokka.

Midt i mellom de midterste tennpluggene, ca 3-4 cm ned, kan være vanskelig å se de tegnene som står der.

To tegn først med mange sifre etterpå.

De to første tegnene? kan være både bokstaver og eller tall.

 

Med dette kan vi være behjelpelige.

 

 

Joda, jeg har en 90mod VW Golf 1.3 CL motor. Kan desverre ikke gå ut å se hva motorkoden er, siden min mor og far har soverom 1 meter ifra bilen.. Kan sjekke det i morgen.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår