Gå til innhold

Hjelp satte audi felger på Priusen i vinter...

Ranger emnet


3xMantaA

Anbefalte innlegg

Hei. Kona kjøpte Ny Toyota Prius i sommer. :)

Priusen hadde jo felgdim 5x100. så tengte jeg skulle bruke opp noen fjorårsdekk jeg hadde liggende med Audi A3 15" felger.

Passet fint det:happyhappy: , men måtte kjøpe meg nye hjulmuttere på biltema.

Rullediameteren er samme, Felgene bygger ut litt mer men er godt innen kravet ifølge dekkmann:driving .

Hadde derfor tengt å vente og kjøpe 16" dekk og felger først til neste vinter igjen:driving .

 

Nå har vi fått ett uventet problem. Bilen har gått 13800 km :driving og vi må inn på første service:race allerede i vinter:cab .

I serviseboka står det jo att priusen må ha 16" felger.

Hva kan skje med garantien da?:jail

Er det noen som kjenner til dette?:rules:

Og som kan gi oss råd?:chatchairs

Litt redd julesteika:yummy: må bli igjen på butikken i år :( .

 

Hilsen oss som ikke har handlet ny bil før.

Råner kælte rum mei da je å Mantan va Tennåringer... nytt begrep på ungdom i dag? Ånei!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Priusen skall inn på sin aller første service etter 15000km.

 

Har aldri vert borte i noe sånt før jeg da med garanti og greier :).

Vant med å gjøre vedlikehold og ha ansvaret for bilen selv jeg.

Var på Toyota og spurte der,men han jeg spurte var en sånn nesevis harikkepeilingmensvarerlæll type.

Istedet for å møte han en gang til spør jeg heller om råd hær.

Råner kælte rum mei da je å Mantan va Tennåringer... nytt begrep på ungdom i dag? Ånei!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Priusen skall inn på sin aller første service etter 15000km.

 

Har aldri vert borte i noe sånt før jeg da med garanti og greier :).

Vant med å gjøre vedlikehold og ha ansvaret for bilen selv jeg.

Var på Toyota og spurte der,men han jeg spurte var en sånn nesevis harikkepeilingmensvarerlæll type.

Istedet for å møte han en gang til spør jeg heller om råd hær.

 

Det er ikke noe å tenke på akkurat det der :)

Mister ikke garantien ved å sette på andre felger.

Gjør du ting med motor som for eksempel å chippe bilen din så mister du garantien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ææææsj, hvem monterer Audi deler på en Toyota???

Det er verre enn å banne i kjærka, hehe...

Tror faktisk du bør holde deg til 16" hjul og oppover hvis det står i boka. Problemet er faktisk at, ved montering av 15" lisser, blir det for trangt mellom felg og bremsecalipper.

Det kan være nok med limvekter på innsiden av felgen, og det vil ta borti.

Ta gjerne en sjekk på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk du bør holde deg til 16" hjul og oppover hvis det står i boka. Problemet er faktisk at, ved montering av 15" lisser, blir det for trangt mellom felg og bremsecalipper.

Det kan være nok med limvekter på innsiden av felgen, og det vil ta borti.

Ta gjerne en sjekk på det:)

Iom at han har kjørt med det en stund så går det helt sikkert bra kiddie

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nedtur :(

Trodde garantien på en dil var for å rette feil og mangler som oppdages etter kjøpet jeg.

Var på første servisen og hadde skrevet ned en del som jeg viste var feil på bilen.

 

Makan til sur værksmester.

Hadde ikke tid til sånt på servisen di og bytta bare olje og plugger.

 

Det var den garantiservisen :( :( :(

 

Ær servisen like dårlig på alle bilmerker eller er dette bare hos Toyota?

 

Min neste bil blir definitift ikke noen nybil.

 

Hater alerede den serviceavtalen. Skifte olje kan jeg selv.

 

Trengte tydeligvis ikke engste meg for felgene , men heller for servicen generelt.

GARANTI??? HA...

Råner kælte rum mei da je å Mantan va Tennåringer... nytt begrep på ungdom i dag? Ånei!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Nedtur :(

Trodde garantien på en dil var for å rette feil og mangler som oppdages etter kjøpet jeg.

Var på første servisen og hadde skrevet ned en del som jeg viste var feil på bilen.

 

 

 

Hehe.. Tror du har misforståt dette med servise.. På 15.ooo km er det mellomservie. Altså bytte olje og en liten sjekkliste.

På 30.000 er det hovedservise. Bytter alle oljer, luftfilter, plugger. Sjekker pollenfilter hvis du har + en lang sjekkliste.

Skal de sjekke noe annet må du avtale det samtidig som du bestiller servise.

 

Hvis du oppdager noen feil er det du som skal varsle. De sjekker ikke bilen for feil og mangler. Det er E.U kontrollen til.. Hvis det dukker opp noe dær så skal du ta det med Toyota. Men hvis det er typiske slitedeler som foringer o.l. er det du som dekker.

 

Dette med å bytte olje eller å ta servise selv på nybiler kan være dumt. Hvis det skjer noe med motor f.eks og Toyota ikke har registrert at bilen har vært inn på servise for oljeskift o.l. kan de nekte å bytte på garanti. De kan hevde at bilen er misligholt p.g.a manglende historikk.. Så lenge du sender inn bilen på servise stiller du ganske sterkt hvis det skulle skje noe.

 

Jeg er storfornøyd med Toyota hær i Trondheim iallefall. Hvis de oppdager noe som må skiftes ringer de og avklarer med meg først. De forklarer det som er gjort med bilen ovs..

Opplever de som klart bedre enn andre merker.

Endret av KK-ma70

1987 Toyota Supra 2.5TT. 1991 Totoya Celica GTI. 2004 Toyota Avensis. 2002 Toyota Mr2 mk3 (x). 2001 Lexus IS200 sport (x.

)Noe du lurer på om Toyota: http://www.ts-ogn.no/phpBB3/index.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår