Gå til innhold

Sir Pål

Bruker
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Sir Pål

  • Bursdag 03/07/1980

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Trækkspæll og traktor
  • Modell (eks S4)
    Avensis
  • Biltype (eks Audi)
    Toyota
  • Årsmodell (eks 1995)
    2003
  • Yrke eller sivil status
    Anleggsmekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2,0 D-4D
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Vernesko og to-taktsolje
  • Fylke
    Nord Trøndelag

Contact Methods

  • Bosted
    Sprova

Sir Pål's Achievements

  1. Det står en stillskrue i bakkant på pumpa... Skrell av blekkplumben, løsne mutter'n, og skru den innerste skruen medurs retning 1/4-1/2 omdr. Prøv litt og litt, da det kan svartryke kraftig. Oppå pumpa, sitter et stort blekk-lokk, med en tynn slange innpå, dette er vistnok en hvitrøyksbegrenser... Løsne kontramutter og skru den lille unbrakkoskruen medurs ca en runde. Så kan du løsne trykk-klokka fra innsugshuset på turbo'n, og legg 2-3 skiver mellom, slik at slaglengden på turbostaget blir lengre- ergo åpner den for overtrykk senere -ergo mer trykk =morro.
  2. Ææææsj, hvem monterer Audi deler på en Toyota??? Det er verre enn å banne i kjærka, hehe... Tror faktisk du bør holde deg til 16" hjul og oppover hvis det står i boka. Problemet er faktisk at, ved montering av 15" lisser, blir det for trangt mellom felg og bremsecalipper. Det kan være nok med limvekter på innsiden av felgen, og det vil ta borti. Ta gjerne en sjekk på det:)
  3. 2003 mod'n har IKKE KJEDE... Registerkjede tror jeg ble brukt fra 2006 og utover. Da har motoren 126 hk. 116 hk har reim. Tror intervalet er 60000 km.
  4. Å røske ut spiller'n, er veldi enkelt. Pirk løs lista som koppholder'n sitter fast i -begynn på passasjersiden, for så og trekke den ut. Løsne dekselet rundt girstanga, -og vips er du inn i herligheten. Fant noen greie bilder du kan se litt på... http://www.toyotaextreme.dk/projvis.asp?id=41 Så kjøper du en slik en http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=281300-06&PHPSESSID=71a5c0047189038a9b7e521deb0c2610 ...også banker du inn hva du måtte ønske... piis åff keik:)
  5. Sir Pål

    Bakfjærer

    Skulle hatt meg tjukkere bakfjærer på min -03 d4d, da jeg hekter på campingvogna blir den noen si'rompa. Noen som vet om det er i handelen, eller om 177hk'n har forsterka type?
  6. Sir Pål

    T-belt lys

    Hai-æs'n har ikke et slikt hull. Bare gamle lux'er det. Du må skru ut instrumentpanelet. Bak der et sted, er det en liten hvit ledning, som er fastskrudd med en liten stjerneskrue. Den er enten i en "a port" eller i "b porten". Du løsner bare den lille skruen, og flytter ledningen i motsatt port. Instrumentpanelet er festet med fire skruer. To oppi mot dashbord, og to i underkant av panelet (ca i knehøyde). Det er litt plunder med å løsne alle kontaktene på baksiden, men med litt list og lempe, går det bra. Har forresten en -99 mod som jeg bruker i jobben. Bytter reima konsekvent på 100.000km. ...og lampa tenner på en gitt km stand. Lykke til
  7. Sir Pål

    Ny Avensis

    Generelt ettermontering av xenon skal ikke ha noe å si. Toyotaforhandlerne skal bare være glad til, da orginale halogenpærer faktisk blir for varm, og brenner istykker reflektorene og pæreholderne. Jeg måtte bytte ei lykt, da det bare var kull igjenn av reflektoren, og selvfølgelig dugg da... Fikk ikke så mye som ei lyspære på garantien. En annen ting, er at ei xenonpære nesten ikke produserer varme- ergo berger reflektoren. Når det gjelder å handle pærer med eller uten E-merke, spiller det ingen rolle. Det er uansett ikke lov å ettermontere xenon i lykter uten X-merking... Men hvem i granskauen bryr seg om det??? Klem på med xenon- se godt, og kjør trygt.
  8. Hvis du tar ut askebegeret, kommer du til to skruer innunder- hvis jeg ikke tar helt feil, så er det bare å vippe hele panelet ut nedenfra. Vær litt forsiktig da luftedysene kan henge litt.
  9. Jeg har en 2003 mod som hadde samme problemet, bare at der løsnet pæra av seg selv, og ble liggende på reflektoren, slik at den smelta. Selv om dette var et kjent problem, fikk jeg det ikke på garantien, for at bilen hadde gått 130.000 km. Den utvidede garantien gikk til 5 år, eller 100.000 km. Har alle fått den beskjeden, eller har jeg blitt lurt? Uansett har jeg kjøpt ny lykt fra sverige, da den hadde halv pris i forhold til lokale merkeverksted. Leveransen tok ca 3 dager.
  10. Punkt 2 Har sjekka ut det med kjørelys, og har fått bekreftende melding fra to merkeverksteder at slikt må kobles på "gammelmetoden". Dvs med 3 releer og ekstern styrestrøm. Fikk faktisk koblingsskjema på importbiler, hos merkeforhandleren i distriktet. Pluss i margen,Holbergs Auto, Steinkjer. Spurte på to steder på fastpris på jobben, og begge lå på ca 3500 riksdaler på jobben. Med litt knoting, krympestrømp og kabelsko, er d mulig å gjøre det selv.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår