Gå til innhold

diffsperre på omega B

Ranger emnet


Teigland

Anbefalte innlegg

ikke veldig vanlig på en 2.0 16v stasjonsvogn altså? skal ha meg som første bil og vet ikke helt om jeg da skal ha v6,

vet noen her sånn ca hvor mye mer en v6 bruker (2,5l 170hk mot 2.0 136hk) og hvor mye noen av disse koster å forsikre for en 18 åring med fersk lapp i lomma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei 3-4 ganger mer bruker den ikke men du vil kansje få dobbelt så mye om du bruker høyrefoten _aktivt_ ja.. Men så vil jeg tro den er omtrentlig dobbelt så moro også da! :)

 

Forsikringsmessig tviler jeg på at du kommer så veldig gunstig ut av det som førstegangsbil men du kan jo sjekke rundt på nettsidene til forsikringselskap, de bruker som regel å ha kalkulatorer for sånt. Eller du kan gjøre det på den gode gamle måten med å ringe dem og høre ;)

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
hadde en Omega b 2.0 MED sperre og har nå en 2.5 v6 UTEN sperre.....tror de fleste 2literne har sperre siden dem ikke har antispinn

 

Men har bestilt diff til min 2.5 nå, er plug`n play og fikk den for 3000kr så da har jeg både stor motor OG diff;)

 

kor du fikk tak i diff?

X Vw santana cl 84

X Opel omega 2,5 95

Borgward isabella 1960 Total restaurering

Opel Omega 2.5manuell cd 95

Peugeot 406 svti 99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må plukke av baklokket for å se om det er sperre.

Eller så ser du det fort om du prøver spinne på asfalt.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det funker ikke.

For er diffen litt slitt så vil den spinne på 2 på så lett underlag som snø lell om det ikke er sperre.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår