Gå til innhold

PC i bil. Noen tanker

Ranger emnet


325IX

Anbefalte innlegg

  • Svar 186
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by nissan s13

 

Ikke bestemt meg for skjerm, men 325ix har et godt forslag over her.

Pioneer sine, og andre merkevarer, er kraftig overpriset syns jeg.

 

Ups og spenningsregulator er ikke det samme!

ups = avbruddsfri strømforsyning, den leverer altså spenning etter trømbrudd. Den gjør i tillegg samme jobben som en spenningsregulator.

 

Hmmm, det er mulig. Spenningsregulatoren min gir også spenning til pcen etter strømbrudd. Har koblet den på tenninga, og når jeg da slår av tenninga står pcen i noen få sec, før den får en impuls så den slår seg av automatisk.

Kan jo ha noe med størelsen på kondensatoren.

 

Kontaktspray kan funke ja. Men kan bli noe drit med vifter osv.

Veit ikke åssen det funker med kjøling når du legger på en slik hinne!

Veit værtfall at det er mange som har grilla cpu fordi dem har brukt for mye kjølepasta på cpuen sin. Funker mer som en isolasjon enn kontaktting.

Men artig om du får prøvd. Ta masse bilder unde bygging og av resultat!

Den skjermen h an viste virker kjempe fin den ja!

Mvh

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by marjusen

 

 

Kontaktspray kan funke ja. Men kan bli noe drit med vifter osv.

Veit ikke åssen det funker med kjøling når du legger på en slik hinne!

Veit værtfall at det er mange som har grilla cpu fordi dem har brukt for mye kjølepasta på cpuen sin. Funker mer som en isolasjon enn kontaktting.

 

 

du tar selvfølgeli av vifta først:P

 

å visst du setter på kjøleribba på prosessoren og sprayer rundt, så trur jeg det skal gå bra.

er ikke så stort område som er i fare for kondens.... er mest redd for hovudkorte og di andre kortene med tanke på det er store kontaktflater og mange strøm kretser som fort kan kortsluttes.

[o] Mazda 323 GT-R 1993

[x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt)

[x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EyeCon

kopl til alle kontakter før du sprayer, så sprayer du bare godt rundt kontaktene.... er litt usikker på prosessor området, må ha noe som tåler skikkelig varme helst 60-70grader.

 

Koble til alt og dynk det i flytende silikon. Da blir alt tett og ingenting kommer inn. Husk bare at du må ha skikkelig kjøling da! Hvis ikke så smelter jo hele dritten.

 

Hva er liksom vitsen med en radiator hvis den er pakket inn i et lufttett teppe?

 

Det jeg tror er mest utsatt er koblingene mellom PCI og slott, harddisken og CPU. Disse kan jo selvsagt bare tildekkes av silikon e.l. så lenge det finnes OK kjøling. (Masse vifter!)

 

Mesteparten på hovedkortet er jo allerede dekket av en kappe, så du trenger ikke dekke alt for å forhindre kortslutning.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Har tenkt å bruke et ViA800 basert oppsett, dvs at varme er ikke noe problem. Den cpu'en har en driftstemperatur litt over romtemp.

 

Men tror en ups ville vært en lett løsning, den vil også skru av pc'en ved strømbrudd.

 

UPS er tingen!

 

Koster ikke mer enn ett par høvdinger.

 

Da slipper du jo problemet med både spenningsfall og når du starter bilen. (Hvis omformeren kun er en-veis da elns...) Hvis ikke så har du kondensator med på kjøpet ;D

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jeb

Ideele for meg er og bruke t610 min til fjernkontroll, bare ha bluetooth på pcn :) Da kan man styre winamp osv derfra :)

 

Hehe, det hadde faktisk kanskje funka fett ja.

Koster forresten kun 299 for bluetooth adapter som man putter i usb porten. Den er like stor som slik usbminnepen ting.

Ikke rare tingen.

var på en svensk webshop jeg leste det.

er du intr. kan jeg rote frem linken igjen.ellers, never mind!

Mvh

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jeb

Ville bare vise denne linken til de uinformerte ;P

 

Ser jo bra ut, men koster sikkert flesk.

 

Med bra hardware og litt egen programmering/skripting, så har du jo det meste av det der selv, for en bedre pris... pluss at du selvsagt kan bygge ut som du selv ønsker :)

 

Min liste over det som skal slenges inn i bilen kommer på ca. 7000,- (avhengig av skjerm). Prosjektet går da videre til å koble dette til stereoen som består av en Boss Riot 2x800W forsterker til en 12" RF power, 4 kanalers Lanzar til front og baksett.

 

Etter at det er gjort, så er planen å montere målere og følere som f.eks temp målere ute, inne (både fram og bak), motorrom, intercooler, oljetemp, radiator. Og selvfølgelig turbotrykk, bensinforbruk. Har man dette, så er det jo bare å lage statistikk som videre kan hjelpe deg i tuning og for å få fjerna flaskehalser.

 

Så er det bare å slenge på elektriske motorer etter hvert på f.eks bagasjelokk, hekkspoiler? :) osv... fantasien er grensen.

 

Her er iallefall innkjøpslisten min:

Komplett.no:

116037 Metric MAX 400 Line Interactive UPS - 723,-

121761 VIA EPIA v8000 m/Via C3 CPU 800mhz - 936,-

117663 Sky Hawk IMC-6271 Mini-ITX, sølv - 696,-

113466 Maxtor DiamondMax Plus 8 40GB - 487,-

 

Clas Olsson.no:

32-8560 VEKSELRETTER 300W/12V - 1098,-

 

+ den touchscreen widescreen skjermen til 2240,- + frakt? :)

 

BTW; si ifra om det er flere som blir med på denne skjermen!: http://www.cartft.com/shop/catalog/item/?wm_item_id=112

 

Så handler vi inn sammen, og kanskje får litt avslag? :)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mac

Dere har regna med mva på Lcdskjermen vel?

 

24% av kjøpesummen med frakt! pluss postens fortollingsgebyr på 150kr!

 

;)

 

(offtopic/underthetable/uoffisielt)

 

Godsnakker med dem og får dem til å beskrive pakken som verdi 15 EURO, så slipper man slikt tull...

 

problemet er selvfølgelig hvis noe skulle skje med pakken og du ikke skulle få igjen noe for forsikringa :rolleyes:

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

 

(offtopic/underthetable/uoffisielt)

 

Godsnakker med dem og får dem til å beskrive pakken som verdi 15 EURO, så slipper man slikt tull...

 

problemet er selvfølgelig hvis noe skulle skje med pakken og du ikke skulle få igjen noe for forsikringa :rolleyes:

 

Dette kommer vel at på hvor seriøst firmaet er også! Muligheten er der kanskje..

-> Bmw 328i E46

X - VW Caddy 07 X - Hyundai H1

X - Nissan 200SX S13

X - Nissan Primera P10

X - Toyota Tercel ;p X - Toyota Corolla :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår