Gå til innhold

Hva går i stykker først på eldre Chevrolet Van?

Ranger emnet


panther

Anbefalte innlegg

 

Kor du har lært at moment gir en riktigere tiltrekking enn moment + grader???

 

Det man er ute etter når man drar til en topp er det faktiske pakningstrykket. Det ønsker man så jevnt som mulig.

 

Å hvede at man oppnår et jevnere pakningstrykk med moment kontra grader er bare tull! Da tror jeg du har gått i vranglære.

 

Skal du få et nøyaktig moment må du bruke grader.

 

Når det gjelder den aktuelle 6,2 eller 6,5 litern så har jeg skrudd mye på begge. Det er gode motorer begge deler, som går langt. Men på 90 modellen er det 6,2 som gjelder. 6,5 litern kom vel i 95.

 

6,2 litern skal kjøres meget hardt før det er et kjøleproblem. Det er mye større sjanse for å slite med kjøleproblem i automatkassa. Den trenger ekstra kjøling ved feks. kjøring med henger/campingvogn.

 

Det største problemet med 6,5 litern i tillegg til trøtte topp-pakninger er dårlig kjøling på data hjernen til pumpa og derved kollaps i diesel pumpen. Dette lar seg enkelt reparere med feks. en FSD cooler og ny datahjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår