Gå til innhold

W210 e230, ustabil tomgang ved start og ulyd.


Ottesen

Anbefalte innlegg

Heisann...

 

Jeg har en 96 e230, og det virker som den går på 3 sylindre når den starter om dagen. Hoster i 20-30 sec før den går rent. Også hører jeg registerkjede eller en strammer eller noe ganske godt i motorrommet, normalt ? Har dem en tendens til å kakle litt ? (Ikke ventil eller rådebank lyd, men mer som at du hører godt at registerkjede går rundt.)

 

Mvh

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bump...

 

Hører dere andre med w210 registerkjede veldig godt når dere starter ? Hører det veldig godt i 1 min eller noe...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende olja er treig til å få trykk på strammeren da, sånn at reg.kjede blir litt slakt i starten ? Eller at strammeren begynner å bli sliten sånn at den bør byttes..

 

Langt har bilen gått da?

 

Min w124 hostet og kakla litt på vinterstid. Er vel mer el. mindre "normalt" på disse mercene som har gått en stubb vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende olja er treig til å få trykk på strammeren da, sånn at reg.kjede blir litt slakt i starten ? Eller at strammeren begynner å bli sliten sånn at den bør byttes..

 

Langt har bilen gått da?

 

Min w124 hostet og kakla litt på vinterstid. Er vel mer el. mindre "normalt" på disse mercene som har gått en stubb vil jeg tro.

 

Koselig at noen svarte :)

 

Har lurt på det selv, om det bare tar litt tid før olja kommer seg ditt den skal, så det er olja som lager trykk på kjedestrammeren alså ?

 

Bilen har gått rundt 180-182k. Vet ikke om det kan være fordi olja er litt feil ? For tynn eller tykk.

 

Mvh

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår