GolfGl Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Noken som har en guide til bytting av ytredrivledd (venstre side om det er viktig), og mansjett ? Rauk til helvette idag -.- Siter Vw Golf 3 - 1.8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Du må kanskje av med spindelen, og da vil forstillinga bli feil om du ikke klarer å sette den nogenlunde på plass igjen i samme posisjon. Så å merke hvor boltene sitter festet er viktig om du ikke skal ha den på kontroll igjen. Selve drivleddet er vel bare festet med 8 torx-bolter, og hjullagermutteren. Ville forsøkt å løsne det uten å løsne spindelen av støtdemperen om jeg hadde vært deg :) Og ikke glem å løsne mutteren til hjullageret før du tar av dekket hehe, gjør livet litt lettere etterhvert har jeg funnet ut :D Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Finn- Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 vist dette gjelder venstre side (framme) så er det ikke noe problem i det hele tatt,glem dette hurricane snakker om at forstillinga blir feil,denne måten er tungvint ;) mens som han nevner løsn navmutter(står bilen på hjul bør du ikke løsne no mer enn en halv til en runde på mutter,ellers risikerer du å ødelegge hjullageret. resten tar du oppe i "lufta") og torx(umbrako)boltene på indre drivledd. bruk en kobber-hammer og kobber-dor og dunk ut ytre drivledd fra navet mens indre drivledd peker oppover så langt det går. når drivleddet har løsna i fra hjullagerhuset så kan det hjelpe å svinge på hjulet og samtidig ta ut ledd m/ drivaksling. sett dette i en skrustikke men ikke stram for hardt. klipp vekk mansjett og bruk kobber-hammeren og dunk av leddet. (slå på innerringen) skift det som følger med og fett opp det nye drivleddet også er det motsatt veg. om du har tolvkantmutter skal denne snørest 200NM også løsnes en halv runde også snøres 50NM også 45grader-merk ene "toppen" på mutter og tell tre "topper" bort i retningen mutter snørest og merk av på enten hjullagerhus eller felg. snør mutter før bilen settes helt på hjul. håper dette hjalp litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfGl Skrevet Desember 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2008 Takk for tilbakemeldinger :) Fekk faktisk en kompis som jobber i NAF, innen kjøring og på verksted, til å komme med Naf bilen og skifta heile drivakslingen (fekk en ny en gratis:) på ikkje so alt for lang tid! :) Siter Vw Golf 3 - 1.8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfGl Skrevet Desember 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2008 Såg ikkje heilt bra ut, kjilte seg fast bak bremsekalipteren når vi skulle ha bilen opp på en biltralle. Tok meg tida til å skifte trekk i sider bak og framme, og seter både bak og framme imenst når eg hadde so god tid til det :) Skifta handbrekk som var knekt og stramma det på samme tid óg . Siter Vw Golf 3 - 1.8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfGl Skrevet Desember 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2008 Siter Vw Golf 3 - 1.8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.