Gå til innhold

Golf 3 Drivledd

Ranger emnet


GolfGl

Anbefalte innlegg

Du må kanskje av med spindelen, og da vil forstillinga bli feil om du ikke klarer å sette den nogenlunde på plass igjen i samme posisjon.

Så å merke hvor boltene sitter festet er viktig om du ikke skal ha den på kontroll igjen.

Selve drivleddet er vel bare festet med 8 torx-bolter, og hjullagermutteren.

Ville forsøkt å løsne det uten å løsne spindelen av støtdemperen om jeg hadde vært deg :)

 

Og ikke glem å løsne mutteren til hjullageret før du tar av dekket hehe, gjør livet litt lettere etterhvert har jeg funnet ut :D

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist dette gjelder venstre side (framme) så er det ikke noe problem i det hele tatt,glem dette hurricane snakker om at forstillinga blir feil,denne måten er tungvint ;)

 

mens som han nevner løsn navmutter(står bilen på hjul bør du ikke løsne no mer enn en halv til en runde på mutter,ellers risikerer du å ødelegge hjullageret. resten tar du oppe i "lufta") og torx(umbrako)boltene på indre drivledd. bruk en kobber-hammer og kobber-dor og dunk ut ytre drivledd fra navet mens indre drivledd peker oppover så langt det går. når drivleddet har løsna i fra hjullagerhuset så kan det hjelpe å svinge på hjulet og samtidig ta ut ledd m/ drivaksling. sett dette i en skrustikke men ikke stram for hardt. klipp vekk mansjett og bruk kobber-hammeren og dunk av leddet. (slå på innerringen) skift det som følger med og fett opp det nye drivleddet også er det motsatt veg. om du har tolvkantmutter skal denne snørest 200NM også løsnes en halv runde også snøres 50NM også 45grader-merk ene "toppen" på mutter og tell tre "topper" bort i retningen mutter snørest og merk av på enten hjullagerhus eller felg. snør mutter før bilen settes helt på hjul.

håper dette hjalp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

my.php?image=dsc00680bb6.jpg

 

Såg ikkje heilt bra ut, kjilte seg fast bak bremsekalipteren når vi skulle ha bilen opp på en biltralle. Tok meg tida til å skifte trekk i sider bak og framme, og seter både bak og framme imenst når eg hadde so god tid til det :) Skifta handbrekk som var knekt og stramma det på samme tid óg .

Vw Golf 3 - 1.8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår