Gå til innhold

installering av fjernstart på bil

Ranger emnet


Uranium

Anbefalte innlegg

Hei, vurderer om jeg skal kjøpe et set som gir meg muligheten til å fjernstarte bilen ( kjekt å ha på kalde vintersdager ).

lurte bare på om noen har erfaring med installasjon av slike produkter.

har hørt litt rundtforbi på verksteder, men ingen som virker gira på å installere det.

noen som vet om firma etc som installerer slike ting(helst på vestlandet bor i stavanger), eventuelt hva det vil koste ?

 

her er produktet jeg vurderer å kjøpe:

http://www.pythoncarsecurity.com/products/product.aspx?ProductID=605

 

takker for alle tilbakemeldinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert å montere dette selv i bilen, men er som sagt et problem dette med at bilen ikke må stå i gir :P Hadde vært surt å se bilen stå krasjet i husveggen en dag jeg skal på jobb :O

 

Dette er ikke spesielt vanskelig å montere selv. Har ikke gjort det selv og har ikke mye peil innen elektronikk annet enn den småpuslinga jeg driver på min egen bil. På ebay har de slike remote entry kits med muligheten til å åpne basjeromslokket med nøkkelen. Det går en egen kabel som er til bagasjeromsåpneren, holder man knappen inne i 2.5 sekunder vil blinklysene blinke to ganger og man vil få pluss-ut på denne kabelen i et sekunds tid. Kobler man dette til starteren vil det nok bli en litt billigere løsning enn å kjøpe det settet du linket til.

 

Slik jeg tenker så må man finne kabelen under dashbordet som går til tenningen. Hvis man da kobler seg utenom tenningen og videre til et rele som slutter kretsen etter signal fra dette remot entry kittet så har du en starter ;) For sikkerhetes skyld kan man også koble inn enda et rele i kretsen som sluttes når brekket er på (er somregel et lys i dashbordet som lyser når brekket er på, er bare å koble seg på denne). Et problem kan være at signalet fra remote entry kittet ikke varer lenge nok til å starte bilen, da må man i så fall inn med et tidsrele også som slutter kretsen over en litt lengre tid.

 

Vet ikke om dette hjalp noe, men poenget er at det ikke trenger å være så dyrt eller vanskelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har automatgir på bilen, så det skulle ikke være noe problem :)

ønsker det settet kun pga design på fjernkontrollene, ellers hadde jeg godt får et rimeligere på ebay.

ønsker ikke å koble dette selv ettersom jeg har svært dårlig peiling på slike ting.

ingen som vet om noen montører i rogalandsområdet som gjør slik ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår