Grimnorth Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 jeg har nå skjønt at bilen min går i limp-modus og at det muligens er det som gjør at gass pedalen kutter ut. Jeg har prøvd å kjøre den selv diagnose tingen, men det eneste jeg får til å fungere er å holde inne reset og tripp teller knappen. Da kjører den en sjekk, men det kommer ikke opp noen koder. Det står i boken min at jeg skal ta tenningen på, av, på og av. Da skal den kjøre en test. Men dette fungerer ikke. Er det noen som har gjort det slik å fått et resultat på en 97 grand voyager? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Jeg har opplevd det samme som deg, 97 Voyageren vår gikk i limp-modus uten å få ut koder på OBDII eller fra selvtest. Limp-modus er at bilen fungerer som den skal opp til 2000rpm, deretter er det ikke effekt. Gasspedalen fungerer. Det høres ut som om det kan være noe annet som er galt med din bil? Jeg mener å huske at det finnes en sikring for "Memory" som var gått hos oss, kanskje det har noe med det å gjøre? (Selv om det ikke hjalp å skifte sikringen i vårt tilfelle). Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dag123 Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 Jeg har opplevd det samme som deg, 97 Voyageren vår gikk i limp-modus uten å få ut koder på OBDII eller fra selvtest. Limp-modus er at bilen fungerer som den skal opp til 2000rpm, deretter er det ikke effekt. Gasspedalen fungerer. Det høres ut som om det kan være noe annet som er galt med din bil? Jeg mener å huske at det finnes en sikring for "Memory" som var gått hos oss, kanskje det har noe med det å gjøre? (Selv om det ikke hjalp å skifte sikringen i vårt tilfelle). Hei. det høres ut som at det er dyse nr1 som har svikta..bilen fungerer perfekt til ca 2000rpm. bytt dysa så fungerer bilen perfekt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 Hei.det høres ut som at det er dyse nr1 som har svikta..bilen fungerer perfekt til ca 2000rpm. bytt dysa så fungerer bilen perfekt Beklager, ikke meningen å kuppe tråden her: Problemet på vår (ex) Voyager var at registeret var en halv tann feil, dette fikk motoren til å gå i Limp-modus. Vi prøvde med to dyser, det samme skjedde med begge! Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dag123 Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 Beklager, ikke meningen å kuppe tråden her: Problemet på vår (ex) Voyager var at registeret var en halv tann feil, dette fikk motoren til å gå i Limp-modus. Vi prøvde med to dyser, det samme skjedde med begge! Ja da kan det fort bli krøll når du har tuklet me registeret!! viktig å være nøye med dette ja.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
harley32 Skrevet September 28, 2011 Rapporter Share Skrevet September 28, 2011 hei, du må trykke inn reset å trip før du setter på teninnga. å hold inne knappene i noen seku, da begynner den å ta test...:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonyk4 Skrevet Desember 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2011 er det en nettside eller lignende man kan søke opp feilkodene ? ex code 999 = ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonyk4 Skrevet Desember 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2011 Fant denne selv da :D http://www.troublecodes.net/chrysler/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet Desember 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2011 Hei.det høres ut som at det er dyse nr1 som har svikta..bilen fungerer perfekt til ca 2000rpm. bytt dysa så fungerer bilen perfekt Samme symtom kan du få om luftmassemåleren er def også. Ellers er det viktig å kont ledningsnettet i forkant av motoren ved overgangen motor/girkasse. Brukker å gnisse hull i isolasjonen til kablene som går til diesepumpa/nåleföler dyse 1 oh kortslutte mot motor/girkasse. Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.