Gå til innhold

Justere dieseltrykk 2.5 Td

Ranger emnet


Grimmi

Anbefalte innlegg

Trudde heller ikke at det var manuel. Men en på opel som sa det. Får se på det i morra.

 

Motorene tåler fint chip. Kompis hadde en som var gått 350000 km. Chippa, større turbo osv. Går enda den :) Ikke det som bekymrer meg. Men værre vis man har automat. Den som ryker da.

-94 Omega 2,5 TD dieseldyret

-98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!!

-95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges.

-90 200sx Stage 3

-92 200sx drift/isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planer om å skremme opp effekten i vogna di grimmi?

 

Har boks fra DTE-systems i min X25TD. Merkbar effektøkning,betalte 4500kr. Eneste negative var at den måtte loddes med ledninger til motorstyringen. KCR sies å være plug&play men koster mer.

 

Automaten finnes i to utgaver: AR25 (tåler 250nm) AR35 (tåler litt mer)

 

Fortell gjerne mer om hva kompisen din har gjort med sin? Hvilken turbo bruker han?

Er det bolt-on eller custom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja må ha litt mere power da denne blir brukt til herjing. Har mulighet for å programmere hjernen av en jeg kjenner. Men koster. Så prøvde å få gjort det billigst mulig. Men blir vel til at han gjør det. Drar jo piruetter på andre nå. men blir for lite hk.

 

Vet ikke åssen turbo det var og sånn. Men var turbo, chip og noe mer. Kan sikkert få sjekket det opp. Gikk skikkelig freskt.

-94 Omega 2,5 TD dieseldyret

-98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!!

-95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges.

-90 200sx Stage 3

-92 200sx drift/isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Noe mulighet for det på dem uten og chippe?

 

ja det går ann. men det er litt jobb. må flytte litt på stillverket og da får den mere diesel. men det er anbefalt med en stillbar chipp i tilleg. er veldi vanskelig og få det bra bare ved og gjøre det sjøl, 1mm kan vere mye sa han på fyksen da han lerte meg det.

 

men om du setter på turboen fra en 525tds og en justerbar chipp så får du en morro bil, jeg har en som jeg var på gatebil med i fjor og den går godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det går ann. men det er litt jobb. må flytte litt på stillverket og da får den mere diesel. men det er anbefalt med en stillbar chipp i tilleg. er veldi vanskelig og få det bra bare ved og gjøre det sjøl, 1mm kan vere mye sa han på fyksen da han lerte meg det.

 

men om du setter på turboen fra en 525tds og en justerbar chipp så får du en morro bil, jeg har en som jeg var på gatebil med i fjor og den går godt.

 

Har vel kjørt med dieselboks i over ett år nå. Og turbo fra 525 tds er klin lik. Hatt begge delene. Lader som sagt 1.7 nå. Så har vel bortimot 200 hk. Og mye moment. Leiken bil. Mye folk som lurer når svartrøyken står og det skyter fart.

-94 Omega 2,5 TD dieseldyret

-98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!!

-95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges.

-90 200sx Stage 3

-92 200sx drift/isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel kjørt med dieselboks i over ett år nå. Og turbo fra 525 tds er klin lik. Hatt begge delene. Lader som sagt 1.7 nå. Så har vel bortimot 200 hk. Og mye moment. Leiken bil. Mye folk som lurer når svartrøyken står og det skyter fart.

 

Spennende. Hva slags dieselboks har du nå? Gidder du å skrive en liten oversikt over hva du har gjort for å klemme ut såpass mye effekt av den? Mange av oss som kunne tenke oss å gjøre det samme:)

 

Jeg sliter skikkelig med å få tak i chip til min fordi jeg har ECU som slutter på 215 (den er visst vanskelig å lage chip til) så kanskje powerbox er veien å gå?

Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel kjørt med dieselboks i over ett år nå. Og turbo fra 525 tds er klin lik. Hatt begge delene. Lader som sagt 1.7 nå. Så har vel bortimot 200 hk. Og mye moment. Leiken bil. Mye folk som lurer når svartrøyken står og det skyter fart.

 

Tåler bilen dette i lengden? Korti begynner turbo og lade? og hvor har du kjøpt dieselboks? eg har chipp og lader 1.2, men er ikke verdens største effekt.

Omega B 2.5 TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår