himamekkn Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 Morn! Har planar om å bygge meg ein bilcrossbil. korleis er det med rust og sånn på bilen? når eg skal bøye røyra til buret går det ann å bruke røyrbøyar frå biltema, og må røyra sandfyllast eller varmast opp? Siter gocart med vw golf motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harek Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 hei du, når du skal bygge ein bilcrossbil vil eg anbefala å få tak i bilsportboken frå norges bilsportforbund. Der står alt kossen bilen skal vere. Men ang. rust skal det ikkje vera rust rundt bur/stolfester, samt det skal ikkje vere gjennomrusta i berande konstruksjon. Røyra til buret må du nesten bare prøva å sjå. Men du må ikkje klemme røyra flate. Vanligvis pleier det å gå greitt å bøye dei røyra uten problem. det som og er viktig med buret er at det er sveisa skikkelig i alle skøytar heilt rundt røyret. Håpar dette hjalp ;) Siter 1986 Volvo 240 2.3 Stv 1982 Volvo 360 2.3 Rcn u/2.4 1986 Volvo 360 2.3 Bilcross 1999 Hyundai Galloper 2.5 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 rørbøyer fra biltema er det flere som bruker så det funker fint... mener å ha hørt noe om at varming av disse rørene ikke er lov, men det er jeg ikke helt sikker på.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
himamekkn Skrevet November 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 rørbøyer fra biltema er det flere som bruker så det funker fint... mener å ha hørt noe om at varming av disse rørene ikke er lov, men det er jeg ikke helt sikker på.. ok takker for svar Siter gocart med vw golf motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 I følge boka skal disse IKKE varmes, og det skal være sømløse rør, mener dimmen på hovedbøyla skal være min 52mm, Rust på bærende konstruksjoner eller ved burfeste og stol pluss selefeste er vel heller ikke tillatt. Men skaff deg boka så kommer alt frem der. Siter Det er bedre å være i en deilig trekant, enn en ond sirkel. http://bilcross-ostfold.piczo.com/?cr=2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harek Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 rørbøyer fra biltema er det flere som bruker så det funker fint... mener å ha hørt noe om at varming av disse rørene ikke er lov, men det er jeg ikke helt sikker på.. alle spesifikasjonane står i bilsportboka. desse røyra er så tykke at det pleier å gå greitt å bøye dei. Siter 1986 Volvo 240 2.3 Stv 1982 Volvo 360 2.3 Rcn u/2.4 1986 Volvo 360 2.3 Bilcross 1999 Hyundai Galloper 2.5 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tveiten motorsport Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 I følge boka skal disse IKKE varmes, og det skal være sømløse rør, mener dimmen på hovedbøyla skal være min 52mm, Rust på bærende konstruksjoner eller ved burfeste og stol pluss selefeste er vel heller ikke tillatt. Men skaff deg boka så kommer alt frem der. hovdebøylen ska in vara 45 mm og 2,5 mm døm kan ikkje varmes under bøying og ska være sømløse rør. døm andre røra kan være på 40 mm og 2,5 mm godts el 38 mm men da med 3 mm godts Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
himamekkn Skrevet November 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 takker for svar;) har bilsportboka og;) Siter gocart med vw golf motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 er det ikke en regel med en sånt et ''inspeksjons-hull'' også?? mener å ha hørt det.. husker ikke en dritt fra boka, gidder heller ikke lese.. hehehe hadde jo ikke gjort no med sånt hull spør du meg men, kjekt å se røra folk bruker for man kan få mye dritt på bud osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tveiten motorsport Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 er det ikke en regel med en sånt et ''inspeksjons-hull'' også?? mener å ha hørt det.. husker ikke en dritt fra boka, gidder heller ikke lese.. hehehe hadde jo ikke gjort no med sånt hull spør du meg men, kjekt å se røra folk bruker for man kan få mye dritt på bud osv. det hadde vøri bedre at det hva forbudt å male bilcross burene sånn at man får sett om det e sømma rør heller ikkje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PlumboRacing Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 ruster jo brått mye mere da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n0kt Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Det er på uorginale vindusruter det skal være hull, for å kunne kontrollmåle tykkelsen. Her er link til det komplette reglemanget for bygging av bilcrossbil: http://bilsport.no/uploads/teknisk_reglement_bc.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tveiten motorsport Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 ruster jo brått mye mere da ja men da slipper man å få biler med sømma rør det går veldigmange biler med det. je fekk 1 bil på bud i fjord je som buret hva malt i men akuratt bak fia bolstringa hva det ikkje malt og der så man det at det hva sømma rør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
himamekkn Skrevet November 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 sitter og ser i bilsportboka og der står det at røyrene skal bøyes kaldt og det er jo grett. men så står det og at "senterradien må være minst 3 ganger rørdiameteren. dersom rørene blir ovale under bøying, må forholdet mellom minimums- og maksimumsdiameter være 0,9 eller større." kva menes med dette? og er det lov å ha varmeapparat? Siter gocart med vw golf motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tveiten motorsport Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 sitter og ser i bilsportboka og der står det at røyrene skal bøyes kaldt og det er jo grett. men så står det og at "senterradien må være minst 3 ganger rørdiameteren. dersom rørene blir ovale under bøying, må forholdet mellom minimums- og maksimumsdiameter være 0,9 eller større."kva menes med dette? og er det lov å ha varmeapparat? det er lov med varmeapparat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.