volvoen Skrevet November 22, 2008 Rapporter Share Skrevet November 22, 2008 Hei f motoren får ikke bensin , har løsna skøyten oppe på motoren og ikke noe bensin kommer. Har sjekka relet og det virker ok . hvordan demonterer jeg tank pumpa var mye inn på samme plass der. bilen hvar vond og starte måtte kinne ei stund sto i oppover bakke,starta og kom et fuskeslag av og til , tok en kjøre tur og komm i bunnen av bakken her, ca 300m så stoppa den og siden ikke starta noe mer . jeg lurer jo på tankpumpa da tanken er under halvfull. kan jeg bruke en glup test ?? er en 88 gle personbil 230 -F Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvohazard Skrevet November 22, 2008 Rapporter Share Skrevet November 22, 2008 Hei f motoren får ikke bensin , har løsna skøyten oppe på motoren og ikke noe bensin kommer. Har sjekka relet og det virker ok . hvordan demonterer jeg tank pumpa var mye inn på samme plass der. bilen hvar vond og starte måtte kinne ei stund sto i oppover bakke,starta og kom et fuskeslag av og til , tok en kjøre tur og komm i bunnen av bakken her, ca 300m så stoppa den og siden ikke starta noe mer . jeg lurer jo på tankpumpa da tanken er under halvfull. kan jeg bruke en glup test ?? er en 88 gle personbil 230 -F Nettopp byttet på min. ligger en tråd på volvoforum.no 740 Vis du har pumpe under bilen må du sjekke om den virker også sjekke om filteret er tett. Vis ikke så må du nok ut med tankarmaturet og bytte pumpa i tanken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoen Skrevet November 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Nettopp byttet på min. ligger en tråd på volvoforum.no 740 Vis du har pumpe under bilen må du sjekke om den virker også sjekke om filteret er tett. Vis ikke så må du nok ut med tankarmaturet og bytte pumpa i tanken. Er disse pumpene like på 240 med innsprøytning av samme type tro , for har en delebil 240 med samme motor.??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoen Skrevet November 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2008 Hvar bare dårlig kontakt på ledningene inn på hovedbensinpumpa,så nå går det så genell og eister står etter:ratatatat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoen Skrevet November 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 nå går det ikke problem med strøm til hoved pumpa , tvangskjørte pumpa med tjukoppling i relet men starta ikke fordi om pumpa sveiv ,. men når den har starta for meg så stopper og starter den ok når den er varm og halv varm , men når den har stått ei go stund er det ikke håp . shit shit shit. e gla er har fått meg patrol. men kåna stakkar må kjøre 740.:volvsmile Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoen Skrevet Desember 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 Måtte sette en bryter med jording til 86 på bensinrelet . er vel noe i tenningslåsen som er utslitt ,hva vet jeg men bilen går nå , må bare starte bensin pumpene med en bryter før en vrir på startnøkkelen. :ratatatat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teo95 Skrevet Februar 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2013 hei låner denne litt... skal en pumpe på 1990mod 740 med 230f forpumpe ? (den under bilen) og hva kan være galt når det ikke kommer strøm før teg starter bilen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2013 skal en pumpe på 1990mod 740 med 230f forpumpe ? (den under bilen) og hva kan være galt når det ikke kommer strøm før teg starter bilen ? Dette skjønte jeg lite av. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teo95 Skrevet Februar 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2013 skal den bensinpumpa under bilen surre når kun tenninga er på ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet Februar 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2013 skal den bensinpumpa under bilen surre når kun tenninga er på ? tviler på de du , e trossalt snakk om ein 740 :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teo95 Skrevet Februar 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2013 okei bare lurte sia det gjør det på svigers sind 86mod 740 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2013 Pumpa skal gå når motoren går rundt, om releet ikke får puls fra tenningshjernen kutter den strømmen til pumpa. Vet ikke om det gjelder alle modeller, men mener også at på LH2.4 skal pumpa gå i ca ett sekund etter man skrur på tenninga. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teo95 Skrevet Februar 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2013 jepp dette er LH2,4 hva/hvor kan problemet ligge når det klikker i releet men ingen strøm til pumpa før motoren går ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnfinn Kolstad Skrevet Februar 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2013 Brudd på kabel,eller irr på kontaktpunkter til pumpa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teo95 Skrevet Februar 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2013 okei. jeg har målt på ledningen til pumpa og der er det ikke strøm når motoren ikke går Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg