truls160 Skrevet November 19, 2008 Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 Har fått meg volvo 240 som første bil som er rullemala svart og helt svartsota vinduer:P er 17 år i dag faktisk, så 1 år igjen å fikse bil til lappen;) denne har en B230A motor og jeg er litt keen på å bare små trimme den litt. Min tanke var kanskje dobble-gassere, effektannlegg, porte og høvle toppen. Høres dette greit ut? Tenkte weber gasere, 3"jt eksos med grenrør:) Så litt på 45 mm weber gasser fra pedersens-racing.no! Hva annet enn innsug og wiresett trenger jeg egentlig for å montere de? slanger og koblinger? Orker ikke å bruke så mye penger på denne bilen fordi den ikke er så strøken osv:) Bare små trimme litt, så jeg får litt grommere lyd og litt bedre drag:) Har tatt komp-test på den og det var rimelig bra komp og veldig jevnt på alle sylindere:) så det lover jo bra;) har også tatt sylinder lekkasje-test. husker ikke hvor mange prosent lekkasje det var, men det var ikke mye:) Høres dette greit ut? eller er det bare å drite i det?:P blir det noen effekt forskjell i det hele tatt, tror dere? Jeg skal bare ha litt bedre drag og litt grommere lyd så:P Takk på forhånd;) Siter 2000 Audi A4 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet November 19, 2008 Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 det er jo billigere å skaffe en FK i stedet for å begynne med steinalder-weber, som aldri vil gå særlig godt på original topp. Glem det der, og se deg om etter en turbomotor i stedet. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740 230k( Skrevet November 19, 2008 Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 det ejo ingenteng som slår lydn av en rein sugemotor, webera, 531 topp(planing, porting), kam, grenrør. . så kan det bi gode greier;) men det vil også kåst litt:S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet November 19, 2008 Rapporter Share Skrevet November 19, 2008 Detta kommer helt ann på hvor mye penger du skal legge i det. Har du et budsjett el? Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet November 20, 2008 Rapporter Share Skrevet November 20, 2008 Orker ikke å bruke så mye penger på denne bilen fordi den ikke er så strøken osv:) Bare små trimme litt, så jeg får litt grommere lyd og litt bedre drag:) Tror ikke sugetrim er rette veien å gå for denne karen. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truls160 Skrevet November 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2008 Okei, har vel skjønt at sugetrim var i dyreste laget;) Har tenk litt på å sette i turbomotor... noen aning om hvor mye det vil koste? lett å få godkjennings paprier?:) skal ta å lese den guiden om ombygging til turbomotor nå:) læreren min snakket om at det finnes et bolt on turbokit til b230A fra volvo, men han viste ikke om de fantes lenger:P noen aning?;) Jeg vet ikke helt om hva jeg skal gjøre, hehe:P vet ikke om jeg bare skal kjøre den bilen orginal eller om jeg skal bygge om til turbo:P spørs jo hvor dyrt dette blir, hehe Bi Siter 2000 Audi A4 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet November 20, 2008 Rapporter Share Skrevet November 20, 2008 du kan fort regne med 20-30 000. gå for en komplett b230fk motor som espenmg sa. b230a med turbo er 80-talls, da bensin ikke kosta så mye (og på den tiden kjentes det sikkert heftig ut også). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet November 20, 2008 Rapporter Share Skrevet November 20, 2008 ja du får en komplett 230FK til ca 10000 i god stand. Da har du alt du trenger og, uten mer enn litt chipping så har du 220HK på org turbo. Motoren er godkjent fra Volvo i en 240 så det er null problem. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg