Gå til innhold

Trimming av B230A?

Ranger emnet


truls160

Anbefalte innlegg

Har fått meg volvo 240 som første bil som er rullemala svart og helt svartsota vinduer:P er 17 år i dag faktisk, så 1 år igjen å fikse bil til lappen;) denne har en B230A motor og jeg er litt keen på å bare små trimme den litt. Min tanke var kanskje dobble-gassere, effektannlegg, porte og høvle toppen. Høres dette greit ut? Tenkte weber gasere, 3"jt eksos med grenrør:)

 

Så litt på 45 mm weber gasser fra pedersens-racing.no! Hva annet enn innsug og wiresett trenger jeg egentlig for å montere de? slanger og koblinger?

 

Orker ikke å bruke så mye penger på denne bilen fordi den ikke er så strøken osv:) Bare små trimme litt, så jeg får litt grommere lyd og litt bedre drag:)

 

Har tatt komp-test på den og det var rimelig bra komp og veldig jevnt på alle sylindere:) så det lover jo bra;) har også tatt sylinder lekkasje-test. husker ikke hvor mange prosent lekkasje det var, men det var ikke mye:)

 

Høres dette greit ut? eller er det bare å drite i det?:P blir det noen effekt forskjell i det hele tatt, tror dere? Jeg skal bare ha litt bedre drag og litt grommere lyd så:P

 

Takk på forhånd;)

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo billigere å skaffe en FK i stedet for å begynne med steinalder-weber, som aldri vil gå særlig godt på original topp.

 

Glem det der, og se deg om etter en turbomotor i stedet.

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke å bruke så mye penger på denne bilen fordi den ikke er så strøken osv:) Bare små trimme litt, så jeg får litt grommere lyd og litt bedre drag:)

 

Tror ikke sugetrim er rette veien å gå for denne karen.

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, har vel skjønt at sugetrim var i dyreste laget;)

 

Har tenk litt på å sette i turbomotor... noen aning om hvor mye det vil koste? lett å få godkjennings paprier?:)

 

skal ta å lese den guiden om ombygging til turbomotor nå:) læreren min snakket om at det finnes et bolt on turbokit til b230A fra volvo, men han viste ikke om de fantes lenger:P noen aning?;)

 

Jeg vet ikke helt om hva jeg skal gjøre, hehe:P vet ikke om jeg bare skal kjøre den bilen orginal eller om jeg skal bygge om til turbo:P spørs jo hvor dyrt dette blir, hehe

 

Bi

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du får en komplett 230FK til ca 10000 i god stand.

 

Da har du alt du trenger og, uten mer enn litt chipping så har du 220HK på org turbo.

 

Motoren er godkjent fra Volvo i en 240 så det er null problem.

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår