Gå til innhold

Audi VS BMW-tråden

Ranger emnet


Rabies

Anbefalte innlegg

Jeg syns det er stas at BMW scorer bra jeg. Heller det enn andre biler ;)

 

http://www.ukipme.com/engineoftheyear/categories04.html

 

 

Når det er sagt..Så er det ikke bare bilen, men også eierne, som bør være litt over gjennomsnittet tiltalende for at det skal være noe man vil assosieres med :D

 

http://www.youtube.com/watch?v=3ywN1TCnqmM

 

 

Meeeen, med SUV-enes inntok på Oslo vest har faktisk trenden snudd, slik at det ikke lenger er kebab å eie en BMW.

 

 

Dessuten har BMW bevist at de har humor :)

 

http://www.bmweducation.co.uk/coFacts/view.asp?docID=49&topicID=5

 

 

Sånn er det når man er koser seg glugg ihjel med Audi, da kan man unne eiere av et annet bilmerke noen varme tanker sånn like før jul :op:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 300
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

 

Sånn er det når man er koser seg glugg ihjel med Audi, da kan man unne eiere av et annet bilmerke noen varme tanker sånn like før jul :op:

 

ja, så kan VI gi audieiere noen varme tanker resten av året, da deres julegave er når bilen går noen dager rundt juletider, for så å stå resten av året?!:)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja, både audi og bmw har laget gode og solide biler. Forut for sin tid når det gjelder design begge to, samt at begge to merkene er solide merker. Dette gjelder også forøvrig merc også, selv om de nå for tiden ruster opp før de kommer fra fabrikken. Uansett er ingen av merkene noen harry riskokere som er smelta sammen på et rullebånd i taiwan. (Nok om det)

 

Jeg er helt klart en stor audi fan, men skal ikke hakke ned på bmw for den grunn, bare komme med mine synspunkter om hvorfor jeg kjører audi og ikke bmw.

 

-Audi har mekanisk firehjulstrekk. Vi har noen unntak på biler som kommer med tverrstilt motor, der det er viskosekopling. Dette gjelder TT, A3/S3 og muligens R8?

De nye modellene har vel opp til 25/75 - 75/25 fordeling? Quattro leverer mest trekkraft til akslingen med mest grep. Dette kommer ordet torsen diff av. TORqueSENing. (momentføler.) De gamle modellene hadde jo låsbar midtdiff pluss bakdiff. Noe som fungerte helt eksepsjonelt (Noe torsen diffen også gjør). Da spinner det minimum på 3 hjul. Dette gjelder de gamle modellene. Utrolig solid system som tåler store mengder juling. Veldig overdimmensjonert, solid, slitesterkt og likevel komfortabelt!

 

-Audi motorsport- pikes peak- anyone???? TRENGER JEG SI MER?

 

-Audi femmer med turbo, utrolig solid, håndterer mye effekt, lette å trimme og fantastisk lyd!

 

-Audi sin 1,9tdi motor (Samme som vw, skoda etc forøvrig) Motor of the year for noen år tilbake. Det er jo ikke uten grunn.

 

-Utrolig tidsriktig design både eksteriør og utvendig i/på alle audi sine modeller, ikke noe billig plastikkgreier i eksteriøret. (De er jo dessverre også veldig dyre though)

 

-Audi holder seg veldig bra i pris

 

 

 

Uansett er bilmerker en smakssak. Audi kommer jo frem om vinteren med sin velfungerende quattro. Og denne mb 123, 234, 345,456 eller hva slags nummer det var på den, ta bakkestart mot en quattro, og etter det kan du komme inn igjen og skrive hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett ord om deg og Audi: Uvitenhet.

 

Men jeg kan jo sende deg noen varme tanker nå som det er snø og Quattro føre ute :D

 

Jeg sender dere varme tanker resten av året fordi dere har 4wd. Utrolig greit på vinteren, men så lenge det er plussgrader ute, foretrekker jeg drift på to hjul og sving på to hjul uten drift.

 

Jeg føler også at jeg får veldig liten tilbakemelding på føret med 4wd. Jeg bruker å teste føret ved å se om den spinner ved pådrag i lave gir, og det gjør at min kjøring blir defansiv på glatt føre.

Med quattro (eller annen 4wd) og "tørr asfalt akselerasjon" på glatt vei, hadde jeg nok røket ut i første svingen.

 

Jeg føler at det er mer forutsigbart.

Samt at det gir midre drivverkstap enn 4wd.

 

Men all honnør til Quattrosystemet. Jeg satt på i en kamerats A4 b5 1,8tq avant (om jeg ikke husker feil). Han stoppet på toppen av en bratt bakke på snøføre (og jeg tenkte "idiot"), og løste den ut igjen uten hjulspinn.

 

Dette kunne jeg aldri gjort med mine 1-hjulspinnere. Så på det punktet seirer Quattro over rwd. (Jeg har ingen erfaring med x-drive, så jeg vil ikke komme med påstander om hva som er best der).

 

Men fra framdriftsdiskusjon til merkediskusjon. Hva er poenget med å rakke ned på andres bilvalg?

Når jeg kjører rundt i min BMW, er jeg glad for å se alle som kjører rundt i forskjellige biler.

 

Det gjør at jeg kan sitte å synes synd på dem, undre meg over hvorfor de valgte akuratt den bilen, eller beundre bilen.

Det hadde ikke vært gøy om alle kjørte BMW. Og det hadde nok ikke vært noen særlig utvikling heller da.

 

Som en vis mann sa:

"Alle biler er dritt, du må bare velge den dritten som passer deg best."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hater gamle BMW 3 serier jeg. Men det er kun dere som kjører dem. Gode biler, men jeg kan ikke fordra dere som kjører dem! Er forresten litt samme med tilsvarende årgang audier. Hater råning! Har ikke noe problem med styling og tuning, så lenge det ikke er biltema-varianten som nevnte bileiere kjører rundt med. Har lyst til å ta bilde av det og sende in til Top Gears Carbage. Nok dritt for deg? :)

Skademeldinger:

-Jeg fullførte svingen etter at veien hadde rettet seg ut

-Jeg sjønte at ulykken kunne unngås, og svingte til høyre for å forhindre dette

-Hva som skjedde videre er vanskelig å si, da elgen lå over frontruta og sperret utsikten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater gamle BMW 3 serier jeg. Men det er kun dere som kjører dem. Gode biler, men jeg kan ikke fordra dere som kjører dem! Er forresten litt samme med tilsvarende årgang audier. Hater råning! Har ikke noe problem med styling og tuning, så lenge det ikke er biltema-varianten som nevnte bileiere kjører rundt med. Har lyst til å ta bilde av det og sende in til Top Gears Carbage. Nok dritt for deg? :)

 

 

taper.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

japseblffenui0fj3.jpg

 

 

 

Er det galt å like begge?

 

 

Gamle BMWer er like pene uansett, det samme kan ikke sies om Audi, men det må sies at Audi av nyere årgang også er utrolig nydelige. Designmessig liker jeg de Audiene mye bedre enn den nåværende generasjonen BMW (E60 og E92 coupè er de eneste unntakene). Motormessig er vel BMW min preferanse - kos med ordentlig sekser og bakhjulsdrift, men en kan ikke gå feil med Quattro? :D

 

Husk, tysk er rått, uansett!:)

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv lyst på både RS2, gamleste S3'n og S4 2.7L.

S2 hadde ikke vært dumt det heller, men de ser litt småkjipe ut selv om motor og drivverk egentlig veier opp igjen for det.

 

Skulle jeg derimot kjøpt NY bil så hadde nok uten tvil valget falt på BMW E92, selv om Audi har lykkes noe grådig bra med sine ny-biler også.

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyere Audi med quattro står å spinner på ett fremhjul og ett bakhjul hvis den ene hjulet på akslingen står med godt grep og det andre på dårlig. Under litt vanskelige forhold hvor blir bilen hengende på ett forhjul og bakhjul på motsatt side er dette firehjulstrekket fullstendig ubrukelig og bilen kommer ingen vei. Dette "fenoemnet" har jeg både sett og opplevd. For meg virker det mest som et dårlig viskosesysten.

 

Jeg sier ikke på noen måte at Audi lager dårlige biler men å bruke denne Quattrobetegnelsen som det eneste saliggjørende i bilverdenen blir bare for dumt.

- 99 530dat

- 05 AC F7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår