Gå til innhold

Hvem MG produkter skal jeg bruke??

Ranger emnet


J-A-E

Anbefalte innlegg

Kjenner du til hvor hard lakk det er på bilen din? Man skal egentlig prøve seg frem hvis man er usikker på hardhet; starte med lavt cut og jobbe seg oppover.

 

Personlig foretrekker jeg MG105 med cutting pad eller i verste fall ullpad, deretter polerer jeg med MG80 på polishing pad. Bruker også MG21, synes beadingen fra den er herlig!

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MG105 er veldig tøff, så hvis det er myk lakk må man være meget forsiktig, spesielt ved bruk av ullpad. Ofte det er best å starte med noe mildere på slike lakktyper. (Jeg bruker gjerne MG86)

Men myk lakk finner man som regel på japser og noen amcars, mens tyskere og volvo som regel har hard originallakk. Har dog hørt om eldre volvoer med "stickypaint" og det er ikke enkelt å jobbe med.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MG105 er veldig tøff, så hvis det er myk lakk må man være meget forsiktig, spesielt ved bruk av ullpad. Ofte det er best å starte med noe mildere på slike lakktyper. (Jeg bruker gjerne MG86)

Men myk lakk finner man som regel på japser og noen amcars, mens tyskere og volvo som regel har hard originallakk. Har dog hørt om eldre volvoer med "stickypaint" og det er ikke enkelt å jobbe med.

 

 

Det er en 1997 Volvo V70, mulig hard lakk på den da??

Volvo 945 LT

Volvo 242 L - 2,6L N/A "Go bilen"

Volvo V70 TDI - www.garaget.org

Volvo 242 B20 - Til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår