Gå til innhold

Bygge om til bakhjulstrekk

Ranger emnet

seruka

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Passat jeg skal fikse opp, og lurte på om det er mulig å få godkjent 4WD på en feilhjulsdrevet Passat.

Da tenker jeg på at karosseri er det samme, det ligger kanaler til bakaksling klart osv. så det ikke må BYGGES om i den forstand.

For når den er godkjent 4WD så kobler jeg ut framakslingen og propper kassa, så har man phuncar :P

Jim Tore

97'VW Passat 1.8T 150HK

96'Peugeot 605 2.0T 150HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha den godkjent med quattro må den jo bygges om og vises med hele quattro systemet på plass og fungerende.

MEN... Har du BEGREP om hvor omfattende det er å bygge om en fwd til 4x4? nei... enten må du skjøte fronten din mellom a og b stolpe med en orginal synchro/4motion bakdel eller så må hele gulvet fra bak fremsetene og helt bak byttes da alt av innfestinger, bensintank, osv osv osv er helt forskjelling.

Og allikevel får du det ikke godkjent... lykke til;)

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Vel, jeg snakket med en mekaniker på Volkswagen/Audi her i Svolvær, og han sa at det er klart for bakaksling på Passatene.

Så, kan noen finne ut hvilken 4Motion-kasse jeg må ha da?

Er det mulig med en av de nyere TFSI eller FSI 6-trinns, om noen av de har 4Motion selvfølgelig.

97'VW Passat 1.8T 150HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis hadde passat sedan midten av 90-tallet. Motoren var en 4 syl, men var ikke tverstilt og det var lagt opp kanal osv for bakhjulstrekk. Men som de sier, volsomt prosjekt det.... Og biltilsynet liker ikke slikt, desverre.....

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel delebil og svartarbeidende polakker sier jeg :D Når de tar 4000 for å skite toppakning, turbo, oljepumpe, vannpumpe og registerkjede og reim, så kan det ikke være dyrere enn det vel?

Og om jeg får papirer på at det er bygd om på et godkjent verksted av mekanikere samt byttet bremser så burde det gå.

Vel, chipen burde vel byttes til original før visning kanskje...

97'VW Passat 1.8T 150HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider