OLEZZ Skrevet November 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 Da får jeg iasåffal bare ta av bunnpanna da, og sende den til noen som kan det. Siter 1993 BMW 325 Turbo Intercooler 1986 BMW E28 525i | 1988 740 Turbo Intercooler 1986 BMW E30 316i | 1979 244 DL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 kermitt: dvs? Jeg finner ikke gjengesett noe sted, som inneholder såppas stor dim. AC = Acelating current altså vekselstrøm. stemmer som det ble sagt lenger oppe her at å sveise metal som har vært i kontakt med olje overlengre tid er ett helvette å sveise. må koke ut oljen fra metallet før man begynner. det er greit nok å gjøre det på stål, men jeg har smertelig erfart hvor fort gjort det er å varme aluminum så mye at det sier "sprrrrhuuk" også er det bare pulver igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaasin Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 AC = Acelating current altså vekselstrøm. stemmer som det ble sagt lenger oppe her at å sveise metal som har vært i kontakt med olje overlengre tid er ett helvette å sveise. må koke ut oljen fra metallet før man begynner. det er greit nok å gjøre det på stål, men jeg har smertelig erfart hvor fort gjort det er å varme aluminum så mye at det sier "sprrrrhuuk" også er det bare pulver igjen. Ville ikke sagt at AC er Acelating current, det er Alternating current, ellers er det sant at det er vekselstrøm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suprathomas Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 Litt offtopic: Hva med Accurant current?? Det er også vekselstrøm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 Enten er det AC: Alternating Current Eller DC: Direct Current Hvor dere har Accurant Current og Acelating Current fra vet jeg ikke, men det er iallefall ikke betegnelser brukt i elektronikk. Alternating Current er når strømmen skifter vei konstant, frem og tilbake frem og tilbake. Dette er en høyst effektiv måte å flytte strøm på, siden frekvensen som dannes ved frem og tilbake gjør det mulig å transformere opp spenninga til si kanskje 100 KV for å frakte lenger uten tap. Direct Current går strømmen kun en vei, bestemmes av polariteten. Brukes i elektronikk og for eksempel elektrolyse. Der brukes DC til å ved hjelp av elektrisk strøm flytte ett materiale over på et annet, som jo er elektrolyse. Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Du tar bare av bunnpanna. Hvis det allerede er gjenget opp der skrur du inn en skrue som passer. Hvis det ikke er gjenger må du lage de selv med en gjengetapp. Da må du passe på at det er riktig diameter på hullet. Diameteren må være minst like stor som indre diameter på skruen som skal inn der, men den bør være så nærme som mulig. Har du et svært hull vil ikke gjengene på skruen få mye å ta tak i. Dessuten ødelegger du fortere gjengene når du strammer til, og du vil få dårligere tetting. For å finne riktig gjengetapp, og ha riktig borr bruker du en gjengetabell. Bruk en gjengetapp med fine gjenger og. Kjører du på med grove gjenger kan det bli vanskelig å tette skruen. Surr også på pakningslim eller gjengeteip før du skrur skoruen inn. Hvis det er snakk om en svær skrue er det sikkert lurere å bruke pakningslim. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 for å tette hullet ditt, borrer du to hull, gjenger, slik at disse blir boltehull for en blindflens du greier å skaffe. Med pakning. Det finnes en bedrift ved albert e. olsen, disse selger hydraulikk deler. Der skaffer du en GE 8 - 1/4" eller en GE 10 - 1/4. Hvis det ikke er gummitetning på denne delen, så må du i tillegg ha en dowty 1/4". En muffe eller mutter som låser fra baksiden. 1/4" Når du får tak i alt dette, så ser du hvordan det henger sammen. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Åh, beklager, trodde du var fra Fredrikstad. Uansett, oppsøk en Tess-sjappe, i nærheten der du holder til. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.