Buoyen Skrevet November 15, 2008 Rapporter Share Skrevet November 15, 2008 Hva skal du med tykkere kabler fra dynamoen? Dynamoen og spenningsregulatoren klarer jo ikke å gi ut mer strøm selv om ledningene er tykkere. Hvis du har dårlig vanntrykk i hageslangen, hjelper det jo ikke hvis du setter på en tykkere slange... Kanskje et litt dårlig eksempel men... Foreslår at du leser litt fysikk, jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen__ Skrevet November 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 :thumb Jeg fikk da montert anlegget i helga og det ble nesten helt topp! Det eneste problemet jeg har fått er at det smeller i høytalerene når jeg slår på tenninga, men det skal jeg fikse nå til helgen! Tusen takk for hjelpen!! Rock on! :partyon: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 Hva skal du med tykkere kabler fra dynamoen? Dynamoen og spenningsregulatoren klarer jo ikke å gi ut mer strøm selv om ledningene er tykkere. Hvis du har dårlig vanntrykk i hageslangen, hjelper det jo ikke hvis du setter på en tykkere slange... Kanskje et litt dårlig eksempel men... En dynamo på 100A leverer 100A. Verken mer eller mindre. Så da mener du at han kan bruke en tynn "lampettledning" som strømledning til forsterkeren også da?? eller...?? Ledningene som sitter i bilen orginalt, er ikke ment for så store strømtrekk som det blir med en kraftig stereo, så det hjelper helt klart å bytte dem... Jeg har tilogmed vært borti at ledninger fra dynamo smelter... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andersta Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 nei selvfølgelig holder det ikke med lampettledning til forsterker :) mulig jeg tr feil her, men jeg ville tro at de originale kablene fra dynamoen var dimensjonert for å takle max. effekt fra dynamo og batteri. men mulig jeg tar feil :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 men vis du har orginale ledinger fra dynamo å den lever 100 amper med de kablene så får du ikke 120 amper ved å bytter kabler? dynamoen gir jo da KUN 100 amper? Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 men vis du har orginale ledinger fra dynamo å den lever 100 amper med de kablene så får du ikke 120 amper ved å bytter kabler? dynamoen gir jo da KUN 100 amper? Normalt blir biler levert med tynnest muligt ledninger pga at det er dyrere med tjukkere ledninger! (er ein del meter med ledning i ein bil) Ledningene i forbindelse med batteri og dynamo er vanligvis ikkje dimensjonert for eit stort stereoanlegg. Trøkker du på med bass, vil (for) tynne ledninger føre til spenningsfall imellom dynamo og batteri. Pga dette vil du få blinking i alle lys på bilen. Dynamoen skal idéelt levere 14,4v. Batteriet er vel i bra stand når det har ein spenning på 12,6v? Og so kan det og være dårlig kontakt i tilkoblingspunktene imellom batteri og dynamo. Dette skaper og motstand =spenningsfall Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredrikk Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 låner tråden litt :cool: hvorfor smeller det i subbene når forsterkeren slår seg på? har det problemet :rolleyes: og hvordan løser jeg det??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg