Colli Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 Skal nå endelig få flyttet batteriet til høyre reservehjulsbrønn. Jeg har funnet en fin måte å gjøre det på, men trenger tips til hvor dere jordet batteriet baki der. Bilder av løsningene deres tas også i mot med stor takknemlighet. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 Er bare å finne et sted med skikkelig gods å jorde i, kan jo feks jorde i bagasjelukksheiser greia, den er vel skrudd til karroseriet et sted det er mye gods. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 Sveis fast en bolt et eller annet sted. Så får du skikkelig kontakt. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 lars_b sitt forslag er helt klart å foretrekke. Når man driver med seriøs stereo-bygging, så sveiser man ofte et firkant-stål et sted nære batteriet og gjenger opp/sveiser inn muttere bortover stålet, slik at man bruker det som en "fordelingsblokk" for jording av flere forsterkere osv :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 Har sett mange som sveiser en bolt fast i vangen bak, slik at den ligger vannrett og peker mot bakskjermen. Så skruer dem minusledninga fast i den igjen... edit: Husk å legg ut bilder av hele prosjektet ang flytting av batteri, da jeg har samme planene om ikke lenge.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet November 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Det har jeg ikke tid til esbandos, jeg kan ta ferdige bilder og forklare i så fall. Jeg har et tonn med eksamener nå, og jeg sliter med å få dagene til å vare lengen ok til å få alt gjort! :P Takker for tips! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zeeker Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 Jeg vet ikke om plasseringen min er helt optimal, men jeg er fornøyd :) Grunnen til at jeg har valgt å sette det der er "faren" ved å bulke bakskjermen/brønnen er til stedet. Det jeg har brukt er 3x30mm flatstål å bøyd til ei ramme som fester batteriet både sidelengs og oppover. Denne er boltet fast i veggen til mot kupên med 3 M8 bolter Bildet er ikke no bra, og forklarer dårlig, men hvis det er av interesse så kan je knipse noen nye i mårra. Siter Zeeker - The Only One __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 min måte:P batteriklemme:D Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet November 14, 2008 Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 Legg minuskabelen fra batteri og skru fast der låsen til bagasjelokket er festet i gods eller en av de store boltene til slepekroken som kommer igjennom rammevangen. Siste alternativet var en full-fart løsning i min 240 som i grunnen har blitt permanent.:D Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet November 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 Ok, da prøver jeg bagasjelukefestet. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelling Skrevet November 14, 2008 Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 Jeg brukte bolten til støtfangeren bak på en bil,større og bedre enn den finner du ikke bak. Har også brukt selefestet i midten bak. Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet November 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 Takker for tips! :) Må ha en stor ringkabelsko da. Er jo tross alt 50mm2 kabel. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet November 14, 2008 Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 Hva skal u med 50mm2 kabel? Kjøp 5m med starkabel til varebil eller liten lastebil. MYE billigere enn stereo kabel å tåler mer enn nok til å starte en gammel bofors. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 15, 2008 Rapporter Share Skrevet November 15, 2008 Har du litt annlegg så er det greit med lite spenningstap fra dynamo og bakover vettu :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet November 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2008 Veeeel, når man drar rundt starteren, så blir det LITT tap og LITT strøm gjennom en 5m kabel! :P 50mm2 er minstekravet mitt, var faktisk skeptisk til om det holdt. Skal prøve å koble i dag, kan ta noen bilder av patenten min. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg