StreetPower Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Jeg vurderer å sette bilen inn i garasjen for vinteren å bruke en anen bil til vinterbil. Blir bare lei meg av å se alt saltet på veien. Noe jeg før gjøre med bilen før jeg setter den inn for vinteren? Vet at jeg bør ha nok luft i dekkene... Siter BMW E36 318i Totota Carina 1.8 **SOLGT** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Sørg for at det er tørt og fint, og at bilen er spylt grundig for salter osv. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StreetPower Skrevet November 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Sørg for at det er tørt og fint, og at bilen er spylt grundig for salter osv. Ok. takk. bør jeg vokse bilen også. Skal jeg smøre noen plasser med olje? Tengte å kjøpe denne, så bilen kan kose seg litt i vinter =) http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290203658115&ssPageName=MERC_VI_RSCC_Pr12_PcY_BIN_Stores_IT&refitem=350097089663&itemcount=12&refwidgetloc=active_view_item&usedrule1=StoreCatToStoreCat&refwidgettype=cross_promot_widget&_trksid=p284.m184&_trkparms=algo%3DDR%26its%3DS%252BI%252BSS%26itu%3DISS%252BUCI%252BSI%26otn%3D12#ebayphotohosting Siter BMW E36 318i Totota Carina 1.8 **SOLGT** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Ok. takk. bør jeg vokse bilen også. Skal jeg smøre noen plasser med olje? Tengte å kjøpe denne, så bilen kan kose seg litt i vinter =) http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290203658115&ssPageName=MERC_VI_RSCC_Pr12_PcY_BIN_Stores_IT&refitem=350097089663&itemcount=12&refwidgetloc=active_view_item&usedrule1=StoreCatToStoreCat&refwidgettype=cross_promot_widget&_trksid=p284.m184&_trkparms=algo%3DDR%26its%3DS%252BI%252BSS%26itu%3DISS%252BUCI%252BSI%26otn%3D12#ebayphotohosting Hvis du skal ha noe sånt på anbefaler jeg at du legger en sealer eller voks over, ja.. er lakken ubeskyttet har slike topper en tendens til å lage lakkvirvler (swirls) Et lag eller to med carnaubavoks, eller en god sealer vil beskytte mot dette. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Du bør også bytte olje og filter, samt kjølevæske.. :) Om bilen skal stå urørt hele vinteren, kan det være litt lurt å ha noen vinduer litt åpne. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StreetPower Skrevet November 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Du bør også bytte olje og filter, samt kjølevæske.. :) Om bilen skal stå urørt hele vinteren, kan det være litt lurt å ha noen vinduer litt åpne. Takk:) Skal altså et av vinduene på bilen stå åpen under duken ? Hvis du skal ha noe sånt på anbefaler jeg at du legger en sealer eller voks over, ja.. er lakken ubeskyttet har slike topper en tendens til å lage lakkvirvler (swirls) Et lag eller to med carnaubavoks, eller en god sealer vil beskytte mot dette. UPDATE: endret nick av kommentar Takk:) Noen spesielle produkter du vil anbefale? Og er det ikke lurt med en sånn duk? Siter BMW E36 318i Totota Carina 1.8 **SOLGT** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Fyll nok bensin.. ;) Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Takk:)Skal altså et av vinduene på bilen stå åpen under duken ? Takk:) Noen spesielle produkter du vil anbefale? Og er det ikke lurt med en sånn duk? Hvordan fikk du til å sitere noe jeg ikke hadde sagt..? :p Uansett, ett eller flere vinduer åpne er alltid lurt. Da slipper man den "innestengte" lukta som kommer, samt at det forhindrer mugg etc.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StreetPower Skrevet November 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Hvordan fikk du til å sitere noe jeg ikke hadde sagt..? :p Uansett, ett eller flere vinduer åpne er alltid lurt. Da slipper man den "innestengte" lukta som kommer, samt at det forhindrer mugg etc.. :) Glemte å bytet nick, hehe;) Takk:) Fyll nok bensin.. Fult opp da? Siter BMW E36 318i Totota Carina 1.8 **SOLGT** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Takk:)Noen spesielle produkter du vil anbefale? Og er det ikke lurt med en sånn duk? Masse å velge i der.. jeg bruker Meguiar's MG #21, denne både ser veldig bra ut, beskytter supert og holder lenge. Slike duker er det veldig forskjell på, men den du linket til så ut til å være av relativt høy kvalitet... og da er det ikke noe problem så lenge du har voks eller sealer på bilen. Har faktisk litt lyst på en slik duk selv ;) Men det er veldig dumt å bruke slike duker utendørs, da lager de riper pga vind. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StreetPower Skrevet November 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Masse å velge i der.. jeg bruker Meguiar's MG #21, denne både ser veldig bra ut, beskytter supert og holder lenge. Slike duker er det veldig forskjell på, men den du linket til så ut til å være av relativt høy kvalitet... og da er det ikke noe problem så lenge du har voks eller sealer på bilen. Har faktisk litt lyst på en slik duk selv ;) Men det er veldig dumt å bruke slike duker utendørs, da lager de riper pga vind. Den er god, bilen skal stå i garasjen min viss jeg ikke nevnte det. :) Skal kjøpe en fukt måler for å se at det ikke er fukt der. (Men tror ikke det er det) Siter BMW E36 318i Totota Carina 1.8 **SOLGT** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StreetPower Skrevet November 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Masse å velge i der.. jeg bruker Meguiar's MG #21, denne både ser veldig bra ut, beskytter supert og holder lenge. Slike duker er det veldig forskjell på, men den du linket til så ut til å være av relativt høy kvalitet... og da er det ikke noe problem så lenge du har voks eller sealer på bilen. Har faktisk litt lyst på en slik duk selv ;) Men det er veldig dumt å bruke slike duker utendørs, da lager de riper pga vind. Finner ikke denne.. Finner kun #16 Siter BMW E36 318i Totota Carina 1.8 **SOLGT** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 http://godkjemi.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=305&category_id=48&option=com_virtuemart&Itemid=1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Ha full tank bensin ja.. Samme med kjølevannet som jeg nevnte.. Når jeg har vinterlagra biler, f.eks bilcrossbiler, har jeg brukt å fjerne termostaten evt sette i en jeg har borra mange hull i.. Folk sier det er lurt.. Aner ikke hvorfor, men.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Ha full tank bensin ja.. Samme med kjølevannet som jeg nevnte.. Når jeg har vinterlagra biler, f.eks bilcrossbiler, har jeg brukt å fjerne termostaten evt sette i en jeg har borra mange hull i.. Folk sier det er lurt.. Aner ikke hvorfor, men.. :p Det er ikke nødvendig hvis du har frostvæske på motoren som er tilpasset temperaturen.. Ved frostsprenging er termostaten og svake slanger det første som går. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg