Gå til innhold

Et sted man kan stå og polere?

Ranger emnet


Lightyear

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Polering/voks for hånd støver omtrent ingenting når man bruker gode produkter og en god MF.

Men selvfølgelig; kjøper du en boks Turtle på bensinstasjonen sammen med en pose poleringsgarn og sauser tykt på, støver det som fy.. (men hvem gjør vel det?)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh, jeg gjør det.. dog ikke sauser ;)

 

..fortsatt har jeg ikke sett noen shell/statiol/hydro..osv stasjon som tilbyr at du kan vokse bilen hos dem. (fordi det støver - du ser det bare ikke)

 

Det er fordi det tar tid å vokse en bil, stasjonen tjener ingenting på å la folk bruke hallene til voksing når de kan tjene penger på at folk vasker.....det har INGENTING med støv å gjøre....dessuten har du/dere brukt alt for mye produkt evt. dårlige produkter hvis de støver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi det tar tid å vokse en bil, stasjonen tjener ingenting på å la folk bruke hallene til voksing når de kan tjene penger på at folk vasker.....det har INGENTING med støv å gjøre....dessuten har du/dere brukt alt for mye produkt evt. dårlige produkter hvis de støver...

 

Hallelujah, trogha ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh, jeg gjør det.. dog ikke sauser ;)

 

..fortsatt har jeg ikke sett noen shell/statiol/hydro..osv stasjon som tilbyr at du kan vokse bilen hos dem. (fordi det støver - du ser det bare ikke)

 

Jeg tror nok heller ikke det er støvet som er problemet her. Jeg polerer en del biler på jobben og det er ikke noe problemer med støv. bruker seff ikke en halv flaske per bil heller da, og jeg bruker kun meguaiers produkter. kan anbefales

# 1996 940 herregårdsvogn

# 1969 Amazon 122S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokser bilen når det er behov for det ja, men på denne tiden av året så er man naturligvis avhengig av å kunne være innendørs.

 

Jeg fikk løst problemet, fikk stå inne ett sted og polere så nå er bilen polert. Mangler bare å ta ice på lister, rails og sånt, men det trenger jeg ikke stå inne for å gjøre, bare det ikke er kuldegrader ute.

 

 

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk en del parkeringshus som er greit varme om vinter'n. Ellers har jeg noen ganger fått lov til å stå inne på lageret på jobben og polere.

 

 

Ja, jeg var inne på tanken å ta det i garasjeanlegget på jobben, der er det varmt nok men ikke tilgang på strøm desverre og manuell polering hadde jeg ikke tid til..

Men det går sikkert an å høre med noen av de bensinstasjonene som har litt god plass om man kan stå og polere der også, hvis man er der sent på kvelden feks og ikke sperrer for annen bruk..

 

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg var inne på tanken å ta det i garasjeanlegget på jobben, der er det varmt nok men ikke tilgang på strøm desverre og manuell polering hadde jeg ikke tid til..

Men det går sikkert an å høre med noen av de bensinstasjonene som har litt god plass om man kan stå og polere der også, hvis man er der sent på kvelden feks og ikke sperrer for annen bruk..

 

A

 

Kjenner problemet.. så jeg driver og fantaserer om å lage en polermaskin på batteri til meg selv. Ikke for det; batterimaskiner finnes på markedet allerede, men da med billige battericeller så de holder ikke i det hele tatt.

Er så heldig at jeg jobber med verdens beste batterier, så da kan jeg kanskje lage noe til meg selv ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner problemet.. så jeg driver og fantaserer om å lage en polermaskin på batteri til meg selv. Ikke for det; batterimaskiner finnes på markedet allerede, men da med billige battericeller så de holder ikke i det hele tatt.

Er så heldig at jeg jobber med verdens beste batterier, så da kan jeg kanskje lage noe til meg selv ;)

 

 

Hehe! Ja, jeg vurderte også å lade opp en av UPS'ene mine også ta med den men tror ikke den hadde holdt så veldig lenge på slikt verktøy..

 

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Ja, jeg vurderte også å lade opp en av UPS'ene mine også ta med den men tror ikke den hadde holdt så veldig lenge på slikt verktøy..

 

A

 

Da tror jeg du måtte hatt en STOR UPS ;)

Polermaskinen min bruker 1200W på maks, men til en vanlig polering tipper jeg forbruker et ca 6-800W.. er ikke no leke-UPS som klarer å levere det i en time tror jeg, men det finnes jo store også!

 

Tipper trikset (uten å ha forsket så mye på det) er å dreve om en batteridrevet vinkelsliper, og montere elektronikk fra en polermaskin. Det, kombinert med et 28,8V 3Ah Li-ion batteri, (pluss et ekstra) kan kanskje hjelpe.. kanskje jeg må prøve :D

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg du måtte hatt en STOR UPS ;)

Polermaskinen min bruker 1200W på maks, men til en vanlig polering tipper jeg forbruker et ca 6-800W.. er ikke no leke-UPS som klarer å levere det i en time tror jeg, men det finnes jo store også!

 

Tipper trikset (uten å ha forsket så mye på det) er å dreve om en batteridrevet vinkelsliper, og montere elektronikk fra en polermaskin. Det, kombinert med et 28,8V 3Ah Li-ion batteri, (pluss et ekstra) kan kanskje hjelpe.. kanskje jeg må prøve :D

 

Husker ikke hvor store de jeg har er, men de to store er vel på en rundt 2000VA, jeg kjører jo ikke maskinen på full guffe nei, men som sagt så tror jeg ikke det hadde holdt. Og det er forholdsvist slitsomt å flytte på de store UPS'ene, de ligger vel på en 30-40kg stk.

 

Høres ut som mye jobb å lage en slik batterimaskin, men har du allerede delene som trengs så skjønner jeg deg godt hehe!

 

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår