Gå til innhold

Senking av 2001 Volvo V40, må dempere byttes?

Ranger emnet


Bue

Anbefalte innlegg

På fredag knakk fjæren på høyre side fremme. Hadde sannsynligvis kommet ut av stilling tidligere, og knakk på en fartsdump. Nå som jeg først må bytte begge fjærene foran lurer jeg på å senke bilen samtidig. Vurderer et Eibach sett som senker 30mm og koster 2800,- (nye vanlige fjærer koster 1700,- for to) Men lurer på om jeg samtidig må bytte alle støtdemperene hvis jeg senker den? Bilen har godt 245 000 km nå, og det er ikke byttet noen dempere etter 90 000 km i hvertfall. Fant ikke kviteringene fra før dette, så er minst gått 150 000 km med de som står på.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde byttet alt når jeg først var i gang.

Her er noe jeg fant på nett som jeg vurderte til min:

 

http://xtremtse943.e-butiken.se/?artnr=DN12196

http://xtremtse943.e-butiken.se/?artnr=GE12196

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva slags dempere skal jeg i såfall kjøpe? Er ikke ute etter noe stivere bil, så vil miste minst mulig av komforten. Kan vel bruke orginaldemper når det bare er 30mm senk?

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du KAN bruke orginaldempere når du bare har 30mm senk, men jeg anbefaler deg om å bytte dempere med det samme, det blir så mye lettere. Dessuten så slipper du å rive alt ned igjen om et år for å bytte dempere. :D

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis jeg da skal bytte demperere, hva bør jeg da kjøpe? Vil som sagt beholde mest mulig komfort. Er det da nye orginaldempere jeg bør bruke? Eller er det andre dempere som jeg får like god komfort med?

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smalt på 17 felger, senke fjører og vanlibe monroe bildempere på volvon. med litt hsrd kjøring, sprang demperen. masse olje utover hele understellet. smell på koni eller bilsteiin du vill ikke angre ett sekund og du blir er en erfaring rikere

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smalt på 17 felger, senke fjører og vanlibe monroe bildempere på volvon. med litt hsrd kjøring, sprang demperen. masse olje utover hele understellet. smell på koni eller bilsteiin du vill ikke angre ett sekund og du blir er en erfaring rikere

 

Hvilken volvo gjorde du dette på?

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røde Köni dempere, ''komfort'' demperene dems... Folka mine har sånn på V-Klasse Merca å de er akkuratt passe til all slags kjøring å underlag på den 1,9t tunge bilen...

 

Dem hadde å en V40 med Eibach senke fjærer foran men klarer ikke huske om det det var orginaldemperene men den var grei.

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demperene ble ikke byttet i denne omgang. Fikk senket den ferdig tirsdag for en uke siden. Hadde med demperene fremme opp til sjefen på verkstedet her, og han mente de var så gode at han ville ikke byttet de hvis de hadde inne bilen. Syns det virker veldig greit med originaldemperene til nå. Røde Köni fant jeg ikke til V40.

 

Men har fått en litt merkelig klunke lyd fra venstre side foran. Hørte den første gang igår. Kommer ved helt full sving til høyre i lav fart. Tar jeg en U-sving kommer det gjerne 3 lave klunk i løpet av svingen. Ingen lyder over humeper eller noe, kun med maks sving mot høyre. Noen som vet hva dette kan være? Noe jeg har montert feil, eller kanskje noe som kan ha løsnet litt? Hadde 4 hjulskontroll på den på mandag, og alt ble grønt bortsett fra K.P.I. på venstre side.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hadde det vært drivknuten hadde den vel bare laget lyd når bilen sto i gri, og også i revers? Har nemlig ikke klart å få te noen lyder i revers, men lydene er der når den står i gir eller jeg ruller fremover (fortsatt kun ved maks sving mot høyre). Har kjørt bil med gåen drivknute før, og da var det mer knepping, og den kom mye oftere. På min er det bare et lavt klunk som kommer maks 3 ganger i løpet av en U-sving. Hører det også kun i lav fart (omtrent tomgang i første gir).

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår