Gå til innhold

Opel Astra stasj,

Ranger emnet


kvilvang

Anbefalte innlegg

heihei.. dette er min opel astra stasj. er kun en tam liten 1,4lite, men eller en knalle god bil.. men har noen tips om hva jeg kan gjøre med den for å få den litt tøffere?

vurdere å lakke kanallistene og dørlistene. har 30mm senk liggende som kommer på til sommern. men må jo også ha noen felger..

 

noen som har noen tips til meg?

gjerne sleng opp bilder av lignende biler for inspirasjon=)

side.jpg

forran.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke vår så megatøff at det gjør noe, men den er likevel en av få, om ikke den eneste som ser akkurat slik ut i landet (min beskjedne påstand). Har i hvertfall tilgode å se en stk Astra G stv med absolutt alt Irmscher har å tilby av styling både inni og utenpå =) Noen bilder her: http://www.bilforumet.no/astra/207240-03mod-astra-stv.html

 

Nå vet ikke jeg hvor mye penger du har sett for deg å legge i den, men man får jo komplette stylingkit med nye fangere og skjørter fra forskjellige leverandører, og utenom det får man jo kjøpt spoilere og lepper som man enkelt kan montere på originale fangere for å bringe bilen litt nærmere bakken, sammen med senkesett =)

 

Mht felger, hvor stort vil du gå? Du kan uten problemer kjøre 8.5x18 ET42 med 225/35-18. Selv kjører jeg med

8x18 ET35 og 225/35-18, går bra foran og har mye plass tilovers bak, så der kan man nok kjøre 9x18 med 255/30-18 også, dersom innpresset er riktig. Det kan man måle seg frem til.

 

Utenom det, litt tøffere får du den med nye speil, lakkerte skjørter og dørlister har du nevnt, ny grill, takvinge, nye lykter bak, xenonpærer i alle lyktene (kjøp fra Kina, mye billigere enn de du finner på norske nettbutikker, samme kvalitet og garanti), sotede ruter rundt om, ny eksos.

 

Fantasien er igrunn din eneste begrensning, dvs, utenom størrelsen på lommeboka =) Stylingvennlige biler dette, så du må bare definere behovet ditt, og finne en stil som passer deg, eventuelt følge egen filosofi. Lykke til =)

 

Mvh A.K

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det =) Har absolutt et godt potensiale disse bilene, og ja, er et velkjent tema det med størrelsen på lommeboka =) Påkost på vår ligger per i dag på ca 80k, men det er rom for minst det 3-4dobbelte for at den skal bli akkurat slik jeg kunne tenke meg å ha den. En ting som altfor få eiere av Astra G stv har, men som JEG gjerne skulle sett på flere av dem, er panserforlenger vi har fra Irmscher. Personlig synes jeg den gjør så mye for utseendet fra frontruta og fremover at den egentlig burde vært standard. Dette finnes det sikkert delte meninger om da ;o)

 

Om du ikke har lyst på 18", så er jo brede 17" et godt alternativ. 8.5x17 foran med 225dekk og 9.5x17 bak med 245-255dekk er plugg-and-play, bare å dra i butikken og dra kort ;o)17" vil i tillegg gi deg langt flere felger å velge i, ettersom det er langt færre felger i 18" som har PCD (boltsirkel)på 4x100.

 

Det JEG tror hadde blitt lekkert på en sølvgrå bil som din, er om du hadde bytta alle lykter til sorte, godkjente utgaver (m.a.o, ingen egenhendig soting av lyktene), sota alle rutene dine hos et firma og valgt deg ett fett sett kantfelger som har edelstålkant og mørkegrått eller sort felgsenter. DET hadde blitt sex =)

 

Mvh A.K

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, veldig mange som synes at B1 er tøffe. Selv synes jeg disse er lekre saker:

 

Ro_Ja R2-7

roja_r27_bpsl_ci3_l.jpg

 

Avarus AV5

avarus_av05_bmfpsl_ci3_l.jpg

 

Zinik Z25 Luni (fra 18")

zinik_z25_mba_ci3_l.jpg

 

For å nevne noen, er jo en hel jungel av felger der ute, men et par brukbare sider som bør sjekkes, er http://www.1010tires.com og http://www.tirerack.com, begge i USA. For å sjekke styling og felger over hele verden, kan du glane deg stor og våt i øyet på http://www.tuningtracker.com =)

 

Mvh A.K

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørhåndtakene var noe jeg vurdert selv, men valgte vekk den muligheten, mest av alt pga praktiske hensyn. Jeg vet ikke hvor mange biler jeg har sett som har fullt av stygge riper i lakken i den brønnen som er ved dørhåndtakene. Det får man ikke dersom man lar de være i original utførelse, og spør du meg, så vil jeg si at den sorte plasten er mye penere når som helst enn å ha de fæle ripene der. Tro dere meg, de VIL komme =)

 

Men for å svare på det dere spør om; det er litt knot å ta de av. Dørtrekkene må av, så må dere av med fuktsperren og eventuell isolasjon (husker ikke i farta om det er det der) i døra for å komme til. Når dere først har kommet så langt, så er det djevelsk trangt inni der, enda en bitte liten grunn til at jeg selv lot det være. MEN, man KAN lakke de mens de står på. Det kan hende det lønner seg å la en fagmann ta jobben, men det de gjør, er å maskere vekk døra rundt håndtaket, så spennes hendelen ut f.eks. med en krok i enden av en sterk strikk som festes i veggen. Da kommer de til med lakk overalt, og dere vil spare dere for en drøss med bry =)

 

Marroc; Gi beng i hva dama sier i dette tilfellet, hu kommer ikke til å gå fra deg selvom du er "ulydig" =D

 

Mvh A.K

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår