eirik845 Skrevet November 5, 2008 Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 hei hvilke priggfrie vinterdekk burde jeg kjøpe 205 55 16.. har de noen bra på dekkonline.com? vil helst ha nokian eller conti.. men kjenner ikke til de dehar der.. Mvh Eirik Siter x:97 Toyota Celica t20 1.8 x:98 Toyota Avesis 1.8 x:99 BMW 320ci E46 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leirviken Skrevet November 5, 2008 Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 kjører med hakkapelita. Ikke noe å klage på! Siter Volvo 240 GL BMW 320 E21 Volkswagen Jetta GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik845 Skrevet November 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 de jeg har sett på.. men finner ikke de på dekkonline.com da må de ha andre navn.. dritt å kjøre på toyo 14" piggfrie som jeg har nå.. spinner og abn slår inn hele tia.. Siter x:97 Toyota Celica t20 1.8 x:98 Toyota Avesis 1.8 x:99 BMW 320ci E46 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet November 5, 2008 Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 Jeg har noen Dunlop Graspic i garasjen. Dem kan du få billig, 400 kr pr dekk? Bare kjørt en vinter. I år har jeg ikke tenkt å legge om til vinterdekk. Parkerer heller bilen de dagene det snør her i Oslo-området. Sommerdekk er best på disse saltede veiene. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 En stor test som var tatt en liten stund tilbake viste at Continental, Michelin og Nokian var de beste av de som var med i testen ihvertfall. De hadde nesten lik poengsum alle tre. Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Du burde iallefall IKKE kjøpe dunlop uten pigger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grimmi Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Fordi? Siter -94 Omega 2,5 TD dieseldyret -98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!! -95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges. -90 200sx Stage 3 -92 200sx drift/isbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 sikkert fordi han har dårlig erfaring med de. :) jeg har hakka R i 215/55 16 og er veldig fornøyd med de. bakken der jeg bor var dekt med speilblank is forrige dagen. ikke no problem. :) Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 http://www.naf.no/Forbrukertester/Dekk/Dekktester/Vinterdekktest-2008/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mabbutt Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Nokian Hakkapeliitta R gir deg ingen overraskelser. Siter - '11 Lexus CT 200h- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]- '84 Toyota Corolla [Kondemnert] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Er selv på min andre sesong med Nokian Hakkapeliita RSI piggfrie, og er storfornøyd :) Sitter overraskende bra på "isete" asfalt Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rarityn Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Kjøpte akkurat Dunlop Graspic DS-2 selv. Alternativet var Yokohama. Jeg skulle egentlig kjøpe Nokian pga. NAF-testen, men ble frarådet det av selger. Ble fortalt at Nokian-dekkene er gode på snø og is, men ikke på asfalt. Dette pga. at de er altfor myke. Dekkene går mao. ikke dit du vil. De hadde derfor fått masse kundeklager på de. Den NAF-testen ble visstnok utført på Nokians fabrikk i Finland også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Hvordan er piggfridekk med tanke på litt leking osv? Har man like god kontroll som med pigg? Tenker da på pigg i dekkene foran.. Er så lei av å måtte bytte piggdekk hver 14.dag pga leking og fri for pigger.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Kjøpte akkurat Dunlop Graspic DS-2 selv. Alternativet var Yokohama. Jeg skulle egentlig kjøpe Nokian pga. NAF-testen, men ble frarådet det av selger. Ble fortalt at Nokian-dekkene er gode på snø og is, men ikke på asfalt. Dette pga. at de er altfor myke. Dekkene går mao. ikke dit du vil. De hadde derfor fått masse kundeklager på de. Den NAF-testen ble visstnok utført på Nokians fabrikk i Finland også.. Er helt riktig at de ikke er like gode på bar asfalt som konkurrenten, den føles litt krengende, men noe må man ofre for å få et supert dekk på vinterføre. Uansett så er det ikke noe problem å kjøre med, sikkert bare middelaldrende kjerringer som har klaga :) Når det blir tynt islag på asfalten derimot, klistrer RSI seg fast der de andre begynner å gli, fordi de er for stive Har kjørt forbi personbiler med pigg på "holka" utallige ganger på vei til jobb over skævveiene her ^^ men så kjenner jeg veien da...hehe :=) Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devil duck Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Hvordan er piggfridekk med tanke på litt leking osv? Har man like god kontroll som med pigg? Tenker da på pigg i dekkene foran.. Er så lei av å måtte bytte piggdekk hver 14.dag pga leking og fri for pigger.. :p får nokk like bra kontroll men det er ikke lovt å kjøre me pigg på noen av hjulene å piggfritt på resten =/ ikke spør meg hvorfor men det er ikke det .. (jeg spurte på dekk verksted da jeg hadde samme planen:P) Siter Ah, the 1920s - when men were men, cars were Avions-Voisins, and pedestrian impact standards were "get out of the way or my car will literally shank you in the face. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg