Ascona77 Skrevet November 4, 2008 Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 Go kveld alle sammen. Blir å få meg en 81 modell Ascona B med en 2.0 diesel motor i en av de nærmeste dagene. Bilen har stått i 5-7 år uten at den er rørt. Er det noen som vet hva jeg bør være på jakt etter i forbindelse med den og tenker da ikke på rust for det har jeg fått erfare på min 77 modell hvor den er å finne.kiddie Er mest nysgjerrig på motoren egentlig. Har tusla 228000 km siden 81 da den ble satt bort. Er det noe man bør sjekke spesielt? Kammen er visstnok byttet en gang på den, men eieren husker ikke når. Bilen har selvfølgelig Dieselpanser, men ble overrasket da jeg så lykteviskere på den med veldig små dyser i støtfangeren. Planen er i utgangspunktet å hente stål (hvis det er bra) fra den å sveise det inn i 77 modellen min, men hvis bilen er grei for rust, vil jeg vurdere å få den ut på veien igjen. Håper noen her har greie på diesel motorene i disse bilene og som vet hva jeg bør være på utkikk etter. Er vel en Isuzu motor vil jeg tro. Bilder kommer i løpet av noen dager når jeg får henta den. Setter pris på svar. Siter 97 Opel Sintra 2.2 16v- Kondemnert 04.01.10 77 Opel Ascona 1.9S Nesten ferdig. 99 Passat 1.9TDI 96 Caravelle 2,5 tdi 102 hk 96 Mercedes 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet November 5, 2008 Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 tror de der lykte viskerene var ekstra utstyr man kunne få montert fra opel, var en del ascona som hadde de.... har ikke mye erfaring med disse diesel asconane, men er jo rene tanksen den der motoren. så skift olje,filter, sjekk plugger, fordeler,slanger og kjøleveske... fyll på diesel og prøv å starte den... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet November 5, 2008 Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 Bilder? Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona77 Skrevet November 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 Her kommer noen bilder av Asconaen. Skal fyre den i morgen og regner med å kjøre den hjem på prøveskilt:deng Innerskjermene ser bra ut. Var hele og fine under skruene til skjermfestet, så jeg tror egentlig at den faktisk er mye bedre enn den ser ut til å være på bildene. Må ha med et par batterier og kanskje litt fersk diesel, så fyrer den vel. Ble kjørt dit den står da den ble satt bort, så den burde jo starte da. Står heldigvis på piggdekk så jeg slipper å legge om siden det har begynt å bli noe kaldt om kveldene her oppe. Se på bildene og døm sjøl. Tror absolutt at det er liv laga for denne sliteren her. Legg merke til mosen som er lagt seg rundt baklykta:) http://www.box.net/shared/rvem667vcm Da var bilen henta. Måtte dra den igang, men etter det gikk den som ei klokke. Etter en liten stund så eksploderte høyre forhjul, så dekkene er nok modne for utskiftning. Er nok en smule morkne etter å ha stått så lenge med lite luft i en åker. Starteren har mest sannsynlig gått, og vifte motoren til varmeapparatet har nok satt seg skikkelig for sikringen gikk med en gang vi satte den på. Ellers tror jeg bilen som sagt ser verre ut enn det den faktisk er. tørr og fin innvendig og det ser ut som at det bare er overfladisk rust utvendig, men får vente til jeg får den opp på bukk. Skal i første omgang plukke ifra hverandre starteren for å se hva som er galt. Er nok på veien om ikke så veldig lenge (1 mnd:)) Siter 97 Opel Sintra 2.2 16v- Kondemnert 04.01.10 77 Opel Ascona 1.9S Nesten ferdig. 99 Passat 1.9TDI 96 Caravelle 2,5 tdi 102 hk 96 Mercedes 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robinrendum Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Du har litt og gjøre da. men keep up, så blir dette en knallbil :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona77 Skrevet November 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 Var egentlig ikke så ille som jeg hadde trodd. Noen små hull i de ytre kanalene (4 på h.side og 1 på v.side).Rust rundt festet til førersetet og ei knekt framfjær. Ellers var det bare overflaterust. Ikke ille med tanke på at bilen ble parkert i en åker i November 2000:) Strøken innvendig og røykfri fra dag 1. Er litt i tvil om hva jeg skal gjøre med den. Hugge den å flytte over deler til min 77 Ascona (panser etc), eller sette den i bruksstand. Får se hva jeg får tid til, men hadde jo vært artig å fått den på veien. Ikke mange Ascona dieseler igjen. Motoren surrer så fin som faen og gear og bakaksel er det ikke noe ulyder fra. Siter 97 Opel Sintra 2.2 16v- Kondemnert 04.01.10 77 Opel Ascona 1.9S Nesten ferdig. 99 Passat 1.9TDI 96 Caravelle 2,5 tdi 102 hk 96 Mercedes 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 Kunne vært interessert i å kjøpe den jeg :) Som du sier så hadde det vært morsomt med en Ascona B diesel, bare fordi det er uvanlig :) For galt å hugge om den ikke er pill råtten, syns nå jeg da Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 må nok skifte begge kanalene, ta overflate rust og lakkere, så er det go bil det her... orginal diesel b ascona er det ikke mange av nei, hugging av den er er jo en skam. hvis du ikke har tid så selg den til mad max så han kan redde den... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet November 28, 2008 Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 Jeg har mange prosjekter da, men har tørr varm garasje å lagre den i da... :) Om du trenger stål for å lappe i 77 modellen din, så selger Veng endel sveisedeler, og http://www.dr-manta.de/eng.htm selger vel sånn ca alt du trenger for å bygge din egen Ascona B fra bunnen av :D Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robinrendum Skrevet Desember 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 Må ikke hugge nei , da kjøper vi den for huggprisn. Det er en skam , b - asconan må bli tatt vare på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona77 Skrevet Desember 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 Blir nok ikke solgt. Skal sveises opp,å evt lakkeres. Var for bra til å hugge fant jeg ut. Kan nok bli litt bråk hjemme med 2 Ascona B'er, men det får stå sin prøve:) Siter 97 Opel Sintra 2.2 16v- Kondemnert 04.01.10 77 Opel Ascona 1.9S Nesten ferdig. 99 Passat 1.9TDI 96 Caravelle 2,5 tdi 102 hk 96 Mercedes 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fordmk2 Skrevet Desember 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2008 bra plan;) husefreden kjem nok på plass igjen etterkvart:p Siter ford å opel haand i haaand Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg