Gå til innhold

Råner?

Ranger emnet


Oekern

Anbefalte innlegg

  • Svar 237
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har vel kappa en runde eller 2 får mye da! :)

 

ser nå ikke påenge i å kappe en bil bak jeg da...:confused:

 

jeg stemmer på goe gammle bingen rasarlag! mærcha som enda leder i minne ævver...

1993 volvo 245 (rånebrakka!)

1982 møørch s123(ein to tri) 300tdt vraka:(

1977 ford capri 2.0 S (prosjekt)

formann i bamblebøgda rasarlag! og stolt kusetjuv sånn ellers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Amcar er pluss i margen. Så sant de er i bra stand.

 

 

 

Begge holder jeg på å pusse opp egentlig, Buicken drives det å stappes 350 maskin i, deretter skal jeg ta det jeg finner av rust, og lakke den. Mustangen er koseprosjekt.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm, for det første er gamle biler best, enn detta fattige dritet som går ut av fabrikkene om dagen. Så skal da vel itte bedømme av den grunn. Skal aldri ha noe ny bil igjen.

 

for det andre forstår jeg det selvfølgelig ikke?! hva er den spesielle væremåten? det at vi tar vare på gamle norsk tradisjoner? jeg er i rånemiljøet, så har ikke lagt merke til noe annet enn at bilene står nærme hverandre og prating foregår+speling av country/danseband osv...kjøre og se hva som skjer og prater videre etterpå igjen,evt drar å rasar/sladder litt e.l.

 

jeg vil heller stusse over tapere i fylla(som drekker bort penga og kaster bort HVER hælj på sånt) det er VIRKELIG tafatt og jeg skjønner ikke hva sånne tapere driver med, skaffe seg et liv er vel det beste de kan gjøre?!;) jobbe/lære noe og sosial omgang + råne er livet, denna fylla hele tida er jo bare drøyt, av og til er det såklart greit.

btw: jeg kjørte en tur på vestlandet i høst, der var det s14A,supra og div. "gromme" biler som dere syns, dem kjørte,sladda litt og sto "rånete" på bensinstasjon...disse er vel selvfølgelig ikke rånere etter deres mening?!

Fordi dem ikke kjører bra bil? Volvo 240 knuser 99% av det dere har å stille opp med uansett, jeg lukter misunnelse.

 

Om væremåte: Jeg sa ikke at ALLE var spesielle, men en god del. Likevel, det blir litt feil å si det på den måten av meg, da det strengt talt er vanskelig å definere "normal".

 

De 200SX'ene og Supraene du nevner: Ja, jeg mener at de er rånere når de opptrer på den måten. Det blir ikke like ille når de faktisk har en bil som er verdt å vise frem synes jeg, men vi to har tydeligvis ganske forskjellig syn på hva som faktisk er verdt å vise frem og ikke.

 

Jeg har ingenting imot rånere. Vi deler mye av den samme interessen, så jeg gir tommelen opp for de FLESTE(finnes unntak) rånerne jeg.

Likevel så har jeg ALDRI tatt en "rånerunde" e.l., og vil derfor ikke bli kalt råner. Jeg synes det er ganske tafatt å kjøre samme ruta om og om igjen bare for å kjøre(såfremt det ikke er et arrangement/happening e.l).

Du sier at de som drikker hver helg burde skaffe seg et liv, men hva med de som råner nesten hver dag i flere timer? Du mener det er et verdig liv?

 

..og det du sier om nye biler er ikke verdt å kommentere en gang..

 

Edit: Da kaster jeg inn håndkleet, for jeg skjønner jo med en gang at vi aldri kommer til å bli enige ;)

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råner er et nedsettende ord (har blitt det iallfall), det å råne er noe helt annet. Det ble spurt om bilder av folks biler. Corollaen er vel kanskje noe mer rånete enn Charaden, og det er godt mulig folk ser på meg som en råner i den, det driter jeg egentlig litt i. Bare morro å kjøre ned Karl Johan og la folk tenke sitt.. hehe

 

KE11.jpg

 

IMG_2941b.jpg

 

Den siste der ble vel ikke akkurat sett på som den mest harry/rånete bilen på det treffet.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår