Gå til innhold

Råner?

Ranger emnet


Oekern

Anbefalte innlegg

er det dette som er bedre kjent som sleeper(syvsover), som våkner RASKT til live?!:) elsker sleeper-biler!

 

Takgrinner,ski på taket, full gass og bra drag;)

 

Nja, den kvikker fort til når den kommer, men har orginal eksos o.l.. Bare chippet og kjører ladetrykk på 1,2 men drar bra til å være en gammel volvo

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 237
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og når det gjelder propell, så kjører de tøffe gutta med det. Det andre suger jo.

 

Livet hadde vært kjedelig uten litt suging en gang i blant ;)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forbinder begrepet "råner" med noe harry. Når jeg hører råner, så tenker jeg volvo 240, 14 åringer i baksetet og rosa helikopter på full faen.

 

Du har to typer folk i sentrum, begge typene råner, men bare en av de er en typisk råner. Resten er bilintereserte.

 

EDIT: En motor uten turbo, suger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har det seg sånn at enkelte blir helt paniske når noen mener bilen dems er ''rånete'' eller når noen kaller andre en ''råner''?

 

Folk kaller ALLE bila i gårdsplassen min for ''rånebiler'' fordi de blir brukt mer enn en gjennomsnittlig passat eller avensis...

Ikke no problem det, rånebil er jo ikke et stygt begrep! Ikke er det stygt å kjøre mye bil heller..

 

Kall gjerne bilene mine rånebiler og kall meg gjerne råner:D

 

Vel. Dette kommer helt ann på hva folk vil at dem skal bli sett på som.

La oss si at en person som har bra betalt og en litt mer "uvanlig" jobb har en pen bil. I form av diskreet og pen styling, fine felger som fyller hjulbuen godt og bilen er forøvrigt senka. Om han da blir sett på som en råner bare fordi han kjørte igjennom centrum en lørdags kveld, så føler vel han at han detter litt ned på "ranking lista". Selv føler han at han selv har en for stilig bil at det og bli kalt råner føres nedtalende...

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, ikke for og stigmatisere, men 240 er i samme kategori som bmw 3 serie hva angår offer for diverse opphoring. Selv om ikke alle er sånn, så er de bilene mer utsatt enn la oss si, en avensis :P

 

hehe.. ja det er helt riktig :)

 

men vet faktisk av en kar her som kjører mercedes til litt over 500 000 som plukker opp småjenter og kjører på de. vet ikke hva han gir dem da, men han har ivertfall ikke noe problem med å få de med seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Dette kommer helt ann på hva folk vil at dem skal bli sett på som.

La oss si at en person som har bra betalt og en litt mer "uvanlig" jobb har en pen bil. I form av diskreet og pen styling, fine felger som fyller hjulbuen godt og bilen er forøvrigt senka. Om han da blir sett på som en råner bare fordi han kjørte igjennom centrum en lørdags kveld, så føler vel han at han detter litt ned på "ranking lista". Selv føler han at han selv har en for stilig bil at det og bli kalt råner føres nedtalende...

 

da er han bare dum, i notodden rånes det med ml 55 amg 2007 mod, og 320 cdi av samme type med 24 ell 26" med breikant og amg-optikk... så det er nok feil av vedkommende gitt.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er han bare dum, i notodden rånes det med ml 55 amg 2007 mod, og 320 cdi av samme type med 24 ell 26" med breikant og amg-optikk... så det er nok feil av vedkommende gitt.

 

Så er det jo lov å tenke litt fornuftig også da Mr.Biring.

Alle vet jo at rånere(min definisjon av en råner er en som kjører opp og ned samme ruta over lengre tid samt. står parkert heeelt inntil "kollegaen" på en besinstasjon e.l.) i 90% av tilfellene kjører gamle biler (Volvo 240, Golf 2 osv.) og har en noget spesiell oppførsel/væremåte. Nettopp derfor er det fullt forståelig at noen misliker å bli kalt råner.

 

Det skjønner jo du også?

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIRING!:

 

ville vel ikke sakt at det var det det var mest av i notodden da...

 

myyyyyyyyyyyyyyyye mærche 124 stortsett diesel uten turbo...

å 245... åsså noen lævreller å patte troll da ;)

...går å endel mærche 210.

1993 volvo 245 (rånebrakka!)

1982 møørch s123(ein to tri) 300tdt vraka:(

1977 ford capri 2.0 S (prosjekt)

formann i bamblebøgda rasarlag! og stolt kusetjuv sånn ellers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det jo lov å tenke litt fornuftig også da Mr.Biring.

Alle vet jo at rånere(min definisjon av en råner er en som kjører opp og ned samme ruta over lengre tid samt. står parkert heeelt inntil "kollegaen" på en besinstasjon e.l.) i 90% av tilfellene kjører gamle biler (Volvo 240, Golf 2 osv.) og har en noget spesiell oppførsel/væremåte. Nettopp derfor er det fullt forståelig at noen misliker å bli kalt råner.

 

Det skjønner jo du også?

 

ehm, for det første er gamle biler best, enn detta fattige dritet som går ut av fabrikkene om dagen. Så skal da vel itte bedømme av den grunn. Skal aldri ha noe ny bil igjen.

 

for det andre forstår jeg det selvfølgelig ikke?! hva er den spesielle væremåten? det at vi tar vare på gamle norsk tradisjoner? jeg er i rånemiljøet, så har ikke lagt merke til noe annet enn at bilene står nærme hverandre og prating foregår+speling av country/danseband osv...kjøre og se hva som skjer og prater videre etterpå igjen,evt drar å rasar/sladder litt e.l.

 

jeg vil heller stusse over tapere i fylla(som drekker bort penga og kaster bort HVER hælj på sånt) det er VIRKELIG tafatt og jeg skjønner ikke hva sånne tapere driver med, skaffe seg et liv er vel det beste de kan gjøre?!;) jobbe/lære noe og sosial omgang + råne er livet, denna fylla hele tida er jo bare drøyt, av og til er det såklart greit.

btw: jeg kjørte en tur på vestlandet i høst, der var det s14A,supra og div. "gromme" biler som dere syns, dem kjørte,sladda litt og sto "rånete" på bensinstasjon...disse er vel selvfølgelig ikke rånere etter deres mening?!

Fordi dem ikke kjører bra bil? Volvo 240 knuser 99% av det dere har å stille opp med uansett, jeg lukter misunnelse.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil heller stusse over tapere i fylla(som drekker bort penga og kaster bort HVER hælj på sånt) det er VIRKELIG tafatt og jeg skjønner ikke hva sånne tapere driver med,

 

Der ble jeg beskrevet igjen gitt..

I siste 10 ukene har jeg hatt 2dagers(drukki hver fredag og lørdag) og kan ikke se at jeg da blir en taper. har slett ikke godt av det osv. men det er da slik det er, litt oppvarming til russetiden.

Lukter mer missunnelse av dette: "jeg vil heller stusse over tapere i fylla(som drekker bort penga og kaster bort HVER hælj på sånt)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ble jeg beskrevet igjen gitt..

I siste 10 ukene har jeg hatt 2dagers(drukki hver fredag og lørdag) og kan ikke se at jeg da blir en taper. har slett ikke godt av det osv. men det er da slik det er, litt oppvarming til russetiden.

Lukter mer missunnelse av dette: "jeg vil heller stusse over tapere i fylla(som drekker bort penga og kaster bort HVER hælj på sånt)"

 

jepp, spesielt når jeg er ferdig med russetida og går på høgskule(ligger foran deg sånn sett)...jøsses, oppfordring til alle, begynn å drekk hver fredag og lørdag.. er jo titusen ganger verre å råne+ha bilinteresse i hæljene, for da ser gamlingane verre på deg enn om du gjennomfører grøftefyll hver hæljedag!

 

kun 2-dagers? gjennomfør en 11-dagers du, så snakkas vi.

 

Du er virkelig lur du?

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår