Gå til innhold

Hjelp bremsene sviktet!

Ranger emnet


bimmer_boy

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg hadde en jæ**** dårlig opplevelse istad, jeg skulle kjøre inn i der hvor jeg pleier å parkere bilen, så skal jeg bremse ned og det er ingen respons. Heldigvis fikk jeg svingt unna, det var på millimeteren at jeg holdt på å treffe 5 serien min. Så begynte bremse lampa å lyse, kom opp en beskjed også besøk nærmeste verksted. Noen som har noe anelse om hva det kan være? Det er en 2004 w211 200CDI.

 

Takker for svar.

(X) BMW E46 318IA

(X) BMW E60 530DA

(X) BMW E39 525I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse har vært plaget med SBC-enheten ("ABS/ESP-sentralen") forsåvidt en dyr sak 17000-18000kr :P, kan være den, men det skal sies at jeg aldri har hørt at man mister bremsene helt når denne er gåen, men det lureste er nok å få den på et merce-verksted.

 

Jeg har hørt og lest om det samme, var jo mye tilbakekallinger på grunn av det problemet å. Men en ting som tyder på at det ikke er ABS/ESP styreenheten er at lampen ikke lyser, det er bare ikke noe kraft i bremsene. Kan jo tyde på at det er pumpa/bremsekraftforsterker.

(X) BMW E46 318IA

(X) BMW E60 530DA

(X) BMW E39 525I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse bilene har ikke vanelig vakuum-bremsekraftforsterker, er SBC-enheten som er bremsekraftforsterkeren på disse modellene, alt styres elektrisk. derfor den er såpass dyr :P

 

Hmm, det hørtes dyrt må jeg si. Men det er en stor sjanse for at det kan være pumpa, leste på nettet at det er flere som har byttet pumpa pga SBC. Sjekket pris på ABS/SBC styreenheten kom på 16000Kr før moms:oohh og pumpa kom på 12000Kr før moms:eek: .

 

Men bilen er nå tauet bort, de skal ta en titt på den på fredag. Da får vi vel vite hva som gikk galt.

(X) BMW E46 318IA

(X) BMW E60 530DA

(X) BMW E39 525I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår