passatyvonne Skrevet November 2, 2008 Rapporter Share Skrevet November 2, 2008 Hei folkens! Har en passat 1996 2.0l bensin. Som starter med jager litt på tomgang og stopper ofte når man kjører feks. når man slipper gassen. I tillegg sperrer den ved 5000 rpm. Skiftet plugger, rotor og fordelerlokk. Ble litt bedre men fortsatt stopper. Har også kjørt diagnostkktest på bilen uten at den viser noen feilmeldinger. Noen som har inspill eller hatt samme problem??? PA Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffmaister Skrevet November 3, 2008 Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 Hei. Kan kansje være tomgangsregulatoren.Hadde vært supert med litt gode svar på denne tråden,da jeg har samme problem selv på min 2,0 16v. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passatyvonne Skrevet November 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2008 Har kjørt VAG diagnostikk og fikk feil på hall giver (sitter i fordeler) denne kan ikke byttes uten å bytte fordeler. På noen VW modeller kan giveren skiftes separat. Noen har skrevet tidligere at denne feilmeldingen kommer når mann slår av motoren og at meldingen derfor er "normal" - Etter gjennomgang av dokumentasjon på dette er det IKKE normalt. Dette er feilen og føre til at andre verdier i diagnostikken viser feil. Når jeg sletter Hall-feilen fra minnet går den over 5.000 rpm, men er fortsatt ustabil mht, tomgang. Stopper jeg bilen kommer feilen tilbake. mao. Bytt denne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Finn- Skrevet November 15, 2008 Rapporter Share Skrevet November 15, 2008 visst du leser av feilminne når motoren går tipper jeg du ikke får feilmld på hallgiver...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg