Gå til innhold

18 dagers fengsel - utsette soning ??

Ranger emnet


Lima31

Anbefalte innlegg

Hei Alle sammen,

 

Har fått innkalling til min "ferie" hos trøgstad fengsel, innkallingen har kommet nå, og jeg må inn allerede 26.nov - da jeg reiser mye i jobb og har bestilt reise (JAPAN) i den perioden så lurte jeg på om noen vet om hvor enkelt det er å utsette soningen :)......

 

Mvh 2x uten lappen .....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alle sammen,

 

Har fått innkalling til min "ferie" hos trøgstad fengsel, innkallingen har kommet nå, og jeg må inn allerede 26.nov - da jeg reiser mye i jobb og har bestilt reise (JAPAN) i den perioden så lurte jeg på om noen vet om hvor enkelt det er å utsette soningen :)......

 

Mvh 2x uten lappen .....:)

 

Hvis det er jobbreise og du kan dokumentere dette samt bestilling/pris ol. på reisen mener jeg å ha hørt at du skal kunne utsette det.

 

De setter deg ikke i fengsel hvis det gjør så du risikerer å miste ditt levebrød (mener jeg)...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De setter deg ikke i fengsel hvis det gjør så du risikerer å miste ditt levebrød (mener jeg)...

 

Det hørtes jo egentlig ganske dumt ut for min del :S

Så jeg kan slå meg løs med en øks på trikken som en lege, og si at jeg ikke kan sone for jeg har mange pasienter jeg må behandle?

 

Satt på spissen, men you get the picture..

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo egentlig ganske dumt ut for min del :S

Så jeg kan slå meg løs med en øks på trikken som en lege, og si at jeg ikke kan sone for jeg har mange pasienter jeg må behandle?

 

Satt på spissen, men you get the picture..

 

Ja den var satt på spissen..

 

Det jeg mente var at det kommer ann på lovbruddet.

 

En jeg kjenner ble tatt for å kjøre fort fort (alt for fort) i oslo - fikk heftig bot og mistet lappen.

 

Skulle egentlig få fengselstraff - men siden han da hadde mistet jobben ved fengselsstraff, så slapp han...

 

Mener at ved mindre lovbrudd kan du være heldig å slippe eller få utsatt sånn at man ikke mister levebrød...

 

Men seff, i grovere saker drar de deg inn uansett selvfølgelig.

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mvh 2x uten lappen .....:)

 

Ikke mange juridiske forankringer i svarene her ....?, etter følgende paragraf (les: § 459 Ellers kan fullbyrding av frihetsstraff eller samfunnsstraff utsettes når vektige grunner tilsier det). Kan det være mulig at jeg får utsatt soningen, dvs i brevet jeg mottok så kan jeg også kontakte fengselet for å ta soningen omgående hvis ønskelig. Jeg holder dere oppdatert på hva som blir svaret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår