bILLIONAIRE Skrevet Oktober 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 Er fult klar over at det ikke er helt sesongen for dette akkurat nå, men jeg lurte på hva slags felger/dekk/impress som er lovlig på en golf 5. Sommerdekkene mine nå er 18/40/225. Jeg aner ikke impress eller boltsirkel informasjonen. Men jeg lurte på om det er lovlig i forhold til vognkortet å ha 18" felger med 45 profil? eller må jeg ned på 17" for å kunne øke profilen? Jeg har hørt/sett folk på forumet her som kjører på 20" hva slags profil er disse på da? Tusen takk! Siter MOV VWGOLF1.9TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet Oktober 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 fant noen svar i denne tråden: http://www.diskusjon.no/lofiversion/index.php/t846272.html Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ptrus Skrevet Oktober 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2008 Er fult klar over at det ikke er helt sesongen for dette akkurat nå, men jeg lurte på hva slags felger/dekk/impress som er lovlig på en golf 5. Sommerdekkene mine nå er 18/40/225. Jeg aner ikke impress eller boltsirkel informasjonen. Men jeg lurte på om det er lovlig i forhold til vognkortet å ha 18" felger med 45 profil? eller må jeg ned på 17" for å kunne øke profilen? Jeg har hørt/sett folk på forumet her som kjører på 20" hva slags profil er disse på da? Tusen takk! Hvorfor vil du øke egentlig? Kjører på 225/40/18 selv, synes det er helt perfekt :) Ser bra ut, pluss litt comfort. hehe Siter ___________________ 05 VW Golf V, 2.0 TDI - Sportline - Xenon - 18" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bILLIONAIRE Skrevet November 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2008 Hvorfor vil du øke egentlig? Kjører på 225/40/18 selv, synes det er helt perfekt :) Ser bra ut, pluss litt comfort. hehe fordi 40 støyer for mye! Det kan hende dekkene jeg har ikke er så veldig gode også, han som hadde bilen før meg hadde kjøpt dekk+felger på sharif.. Men jeg merket stor støyforskjell når jeg fikk på vinterdekkene nå som er 16" 60 profil. så derfor tenkte jeg at det ville være mye bedre å kjøre på 17" med 45 profil. Siter MOV VWGOLF1.9TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet November 1, 2008 Rapporter Share Skrevet November 1, 2008 Alle piggfrie dekk bråker mye mindre enn sommerdekk. Det var ikke stor forskjell i støy med 225/45-17 Bridgestone og 225/30-20 BF Goodridge på min Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IN07TDI Skrevet November 1, 2008 Rapporter Share Skrevet November 1, 2008 Hvis du skal få riktig rulleomkrets må du ned på 17" hvis du vil opp på 45 profil. Har kjørt på det meste av dekkprofiler og størrelser og det er stor forskjell på dekkstøy fra dekk til dekk når det gjelder kvalitet. "Billige" dekk er som oftest hardere enn dyrere dekk og derfor blir det mer støy i de. Har f.eks. opplevd mer støy i 225/40x18 enn 235/30x20. Sommerdekk og vinterdekk kan ikke sammenlignes når det gjelder støy da vinterdekk er vesentlig mykere enn sommerdekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marzo Skrevet November 3, 2008 Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 Det er ikke profilen som først og fremst genererer hjulstøy. Bredde og produsent som allerede avklart her! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FOLKE Skrevet November 11, 2008 Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 Er fult klar over at det ikke er helt sesongen for dette akkurat nå, men jeg lurte på hva slags felger/dekk/impress som er lovlig på en golf 5. Sommerdekkene mine nå er 18/40/225. Jeg aner ikke impress eller boltsirkel informasjonen. Men jeg lurte på om det er lovlig i forhold til vognkortet å ha 18" felger med 45 profil? eller må jeg ned på 17" for å kunne øke profilen? Jeg har hørt/sett folk på forumet her som kjører på 20" hva slags profil er disse på da? Tusen takk! Hva slags dekk har du på da? Jeg har samme profil som deg, men er ikke plaget med støy.. har Dunlop dekk. Har selv hatt bil med 20" felger/dekk, heller ikke plaget med støy da.... så det kan nok ha noe å si hva slags dekk du har og hvor "ømfintlig" du selv er for hjul støy. Mange bilmerker er dårlig isolerte og støyer nesten uansett, men kan ikke si at det gjelder golf 5 hvertfall. Om du går inn på http://www.dack.tk så kan du selv regne ut hva slags dimensjon du kan ha!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg