emilhetty Skrevet Oktober 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 Har nå fått kjøpt meg 242, har lenge hatt lyst til å bygge opp en 242 med skikkelig racing stuk med gamle fronten og rompa. Planen var å bygge bilen med en halv grom motor, gromt drivverk, gromt understell, bur og kun 2 bøttestoler til å sitte i :D Er egentlig bare et leiketøy som blir bygd til å bruke på bane, men skal ha skilt og ting godkjent så det går ann å ta ei runde på veien og. Bilen passet egentlig ganske bra for meg, da den var så og si helt ribba og det var sparkla og pusse en del på den allerede. Så da slepper jeg å begynne å ribbe bilen innvendig, for det er det andre som har gjort for meg :) Er ikke så mye mer enn litt rustsveising, sparkling og pussing igjen på den før den er klar for lakkering. Planene jeg har for bilen: Motor: -B21 blokk med nye lager -Mahle stempler fra 21et med nye ringer -M råder -531 topp med stivere ventilfjærer -K kam -940 manifoil -3" downpipe med utblås foran høyre bakhjul og ikke noe lyddemping -Lh 2.4 sprut fra 940 med spesialchip fra Viking -3" lmm -Bosch 0280150558 dyser -Bosch 044 bensinpumpe -Stor kina alu cooler Drivverk: -Getrag girkasse, den som har 1:1 på 5. giret -1031 aksel med truetrac og 3.73 eller 4.11 utveksling -Sachs racing trykkplate -4 pucka sinter Understell: -Bilstein Clubsport dempere -Lesjøfors senkefjærer -Superflex foringer -Justerbare momentstag med unibals fra Kaplhenke -Justerbart panhardstag med unibals fra Kaplhenke -Grove stabstag, er ikke sikker på hvor grove enda -Tannstang med kort styring og uten servo Utvendig: -Bilen skal bli lakkert utvendig, innvendig og motorrom i svart matt -Nye type fangere -Gammle fronten og rompa -Gull farget Compomotive MO6 felger, er usikker på størrelsen enda Innvendig: -Nye typen dashbord med en hel drøss med målere -Helbur, får man godkjent det om man har skrudd di som går forbi ved døra? -2 bøttestoler -Batteriet baki -Alu bensintank baki Inni skal det ikke være annet enn bur og 2 stoler, ikke noe av gulvteppe, taktrekk, dørtrekk eller noe skal være der. Blir bare noen metallplater på dørene istede for dørtrekk. Innspirasjonsbil: Tenkte jeg skulle få bilen til å se mest mulig ut som den, bare at jeg skal ha gammle baklampene. Noen dårlig bilder av bilen, var så jævelig dårlig lys inne i garasjen min: Fikk med nye hjulbuer og, ikke at di gammle var så ille men: Bilder av motorn da jeg henta den: Lakkering av blokka: Stivere ventilfjærer: Bosch 044 bensinpumpa: Bosch 0280150558 dysene: 940 manifoilen: Lh 2.4 ledningsnette: Bensin og tenningshjernene jeg skal bruke: Batterikassa jeg skal bruke til batteriet baki: Det var noen nye og gamle bilder, skal prøve å være flink til å ta bilder når jeg gjør noe med bilen. Så til slutt så håper jeg at folk liker det dem ser, og forventer å få tilbakemeldinger og forslag til ting :) Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Oktober 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 Ser bra ut. Blir det ny front og ny rompe, tar jeg bilen fra deg :) Lykke til da :) Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet Oktober 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 Grattis med 242, håper du har tenkt til å beholde gammel front og rompe:) Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242Drift Skrevet Oktober 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 Blir bra dette! Grom inspirasjonsbil da. Håper du skal sprøyte å ikke rulle fargen? Fjerne listverk? Siter - 81' Volvo 242 Prosjektbil - 89' BMW E30 Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimBB Skrevet Oktober 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Der kom bilen du har venta på ja:D Grattis:) Siter Tim Bjerkelund Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt) Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Oktober 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Ser bra ut. Blir det ny front og ny rompe, tar jeg bilen fra deg :) Lykke til da :) Takk for det :) Er så mange som har nye fronten og rumpa på bilene sine, jeg har lyst på en bil som ikke ser helt ut som alle andre. Blir bra dette! Grom inspirasjonsbil da. Håper du skal sprøyte å ikke rulle fargen? Fjerne listverk? Den blir sprøyta ja, men blir da ikke så ille om man ruller, er bare å bruke fin rulle og være nøye det. Men om lakkeringa ikke blir helt 100 så er det ikke så farlig. Sveiser igjen alle hull til lister ja, så slepper jeg det tullet :) Der kom bilen du har venta på ja:DGrattis:) Jepp, kom over en sånn bil jeg har venta på :D Er bare å komme å ta en titt hvis du har lyst ;) Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Oktober 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Hvis noen har nye typen dashbord å selge så er det bare å skrike ut, behøver ikke å være så veldig bra. Iriterer meg litt at jeg leverte en bil til hugging for 2 uker siden med dønn strøkent dashbord, men er typisk at det man ikke tar vare på får man brukt for :P Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimBB Skrevet Oktober 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Hmmm, Mulig jeg får delebil nå, den er det ny typen dash i, men er ikke sikker enda men tar kontakt så fort jeg vet mer:) Ja må nesten komme og titte en gang;) Siter Tim Bjerkelund Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt) Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Oktober 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Hmmm, Mulig jeg får delebil nå, den er det ny typen dash i, men er ikke sikker enda men tar kontakt så fort jeg vet mer:) Ja må nesten komme og titte en gang;) Du får si ifra da, så får jeg sikkert rota fram noe du har behov for ;) Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet Oktober 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2008 har minst 2 dashboard liggende. Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimBB Skrevet November 1, 2008 Rapporter Share Skrevet November 1, 2008 Fått gjort no mer med Gobilen? Siter Tim Bjerkelund Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt) Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet November 1, 2008 Rapporter Share Skrevet November 1, 2008 hva har du plukka de hjernene ifra? var liksom så ukjente nummer på de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet November 2, 2008 Rapporter Share Skrevet November 2, 2008 Du har jo haltech sprut liggende, hvorfor skal du kødde med den originale driten da? Kan kjøre med fast tenning på normale effekter. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet November 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2008 hva har du plukka de hjernene ifra? var liksom så ukjente nummer på de. Har bare kjøpt dem jeg, er vel fra en amerikansk bil tror jeg. Du har jo haltech sprut liggende, hvorfor skal du kødde med den originale driten da?Kan kjøre med fast tenning på normale effekter. Nei veit ikke helt, tenkte det hadde vært moro å prøvd åssen den gikk med lh2.4 jeg. Men kan hende jeg beholder sprutet og bare skaffer meg tenning fra 21et og putter på. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet November 3, 2008 Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 Et programerbart sprut er jo mye bedre. Jeg kvia meg litt for og begynne og montere autronicen da jeg ikke har no særlig peil på akkurat sånt, men fikk med meg Sindre og leste koblings skjema nøye og jeg syns det gikk overaskende greit, brukte langt tid da vi var ganske nøye, men blei jævlig bra og ser ut til at alt fungerer. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg