Gå til innhold

Storsvindel med EU-kontroll - Trondheim

Ranger emnet


Erik Braseth

Anbefalte innlegg

Hehe. Kjenner til et par personer som også gjør dette her i distriktet. Tror det finnes mangen "utro" tjenere på verksted rundt om i landet. Ikke bare på eu-kontroll, men på rekvisita, deler, og jobber for "kjente", som ikke det føres arbeidstimer på, så tar de det igjen på andre biler. Min omega 3000, gikk igjenom 3 kontroller med 24v motor, og div små mangler.:)

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett av bilverkstedene på Sotra, som ligger i nærheten av politiet driver faktisk med sånt har jeg hørt :) Ta turen der folkens om dere skal godkjenne :D

 

Edit; Har tatt vekk navn, men alle lokale vet nok hvem det er snakk om her.

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta turen der folkens om dere skal godkjenne :D

 

 

 

Ligger det noe spesielt bak det at du henger ut disse på denne måten? Rykter uten rot i virkeligheten kan gjøre stor skade for bedrifter som prøver å drive seriøs butikk...

 

Ikke vet eg ka de driver med, men tenk deg om før du slenger slikt ut i det offentlige.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger det noe spesielt bak det at du henger ut disse på denne måten? Rykter uten rot i virkeligheten kan gjøre stor skade for bedrifter som prøver å drive seriøs butikk...

 

Ikke vet eg ka de driver med, men tenk deg om før du slenger slikt ut i det offentlige.

 

Videreformidler jeg :)

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh.. Ser ikke helt grunnen til og legge ut informasjon om firmaer som gjør sånt offentlig..

 

Kunne ikke vært mer enig med J.Andreassen og Mondeo over her!

Fjern innlegget ditt!

'99 Bmw 320Ci *Automote*

Link: http://www.bilforumet.no/3-serien/204886-e-46-coup-automote.html

 

- Rolling low isn't just a mod, its a lifestyle -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder ikke yttringsfriheten på dette forumet?

 

Om et verksted bryter loven så har vi vell all rett til å vite av de, slik at vi kan unngå å handle med de. Blir litt som en annen tråd her hvor en NSX-frelst advarer mot Hauk Motor AS, hva er forskjellen?

 

Ikke fjern innlegget ditt, men fortell gjerne hvorfor vi skal tro på deg, Turbotassen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tatt vekk navnet, men alle lokale vet hvem det er.. Gidder ikke 2 sider med sutring om "ta det vekk a"..

 

Fortelle hvorfor dere skal tro på meg? Har liksom ikke dokumentasjon, men vet at flere bekjente av meg har fått godkjent bilen "under bordet" der, for en god del mer penger enn en vanlig kontroll koster.

 

Skulle absolutt ikke forundre meg om dette har spredd seg såpass at hele "gatebil bergen" vet om det, og at mange har vært innom der.

 

Du Andreassen vet vel gjerne om dette også, siden du er mye ute å kjører på sotra, og bor på sotra såvidt jeg vet..

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder ikke yttringsfriheten på dette forumet?

 

Om et verksted bryter loven så har vi vell all rett til å vite av de, slik at vi kan unngå å handle med de. Blir litt som en annen tråd her hvor en NSX-frelst advarer mot Hauk Motor AS, hva er forskjellen?

 

Ikke fjern innlegget ditt, men fortell gjerne hvorfor vi skal tro på deg, Turbotassen? :)

 

Å gå videre med en slik påstand bør ha skikkelig rot i virkeligheten, er ikke god nok grunn at man har hørt noe en annen har hørt...

 

Liten vits å blande inn ytringsfrihet, oldemor og faenskap her da folk heller bør komme med harde fakta, og alle saker har 2 sider, og ser ikke at det er noen representant fra dette verkstedet her som kan si noe for eller imot?

 

EDIT: Siden han har fjernet verkstedsnavnet er vel alt på sin rette plass igjen slik det bør være...

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Turbotassen; er det firmaet eller en verkstedansatt som driver med luguber business? Tviler på at det er førstnevnte, og da bør du ikke henge ut firmaet? Selv om de til en viss grad er ansvarlig for EU-godkjenningen og de ansatte, er det veldig vanskelig å forsikre seg mot at slikt ikke skjer. Derfor bør ikke firmaet svartelistes her.

 

Tilbake til emnet, jeg synes det er skammelig at noen driver slikt, spesiellt når bilen ikke engang har vært innenfor verkstedporten. Det er en grunn til at vi har PKK/EU kontroll! Mange er uenig i meg her, fordi de får annmerkning på f.eks senkesett, hjul, motor eller div. andre småting. Men hvis du skulle ført statistikk over alle kritiske feil og mangler som oppdages på en PKK, så tror jeg du blir sjokkert. Det er jo til enhver manns interesse at bilene som ferdes rundt deg i trafikken er i forskriftsmessig stand. Hva hvis bilen som ligger bak deg kjøpte seg fri fra PKK`en og det viser seg at det er store feil og mangler på bremsesystemet? Da er det den uskyldige 3.part det går ut over. (les. deg og meg)

 

Håper vedkommende aldri får komme i nærheten av et verksted igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår