supreme Skrevet Oktober 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 Har en 2.0l bensin 94 mod stv som i det siste har begynt og oppføre seg litt rart. Bilen starter helt fint når jeg skal dra om morran(uansett temp..) problemet kommer hvis jeg fra kald motor, kjører (kanskje) 10 min.. stopper og skrur av motoren, lar den stå i 5 min og prøver og starte den igjen.... ved bare å vri om nøkkelen kommer jeg ingen vei, da vil den nok bare stå til batteriet går. jeg greier og få liv i den hvis jeg gass samtidig som jeg tenner.. men noen ganger virker det som den bare går på to sylindre de første sekundene, såfremt jeg ikke drar opp turtall. dunker på sinnsykt i bilen. har bytta plugger, tennledninger og rotor nylig, men vurderer og prøve og bytte coil(hvis jeg finner en jeg kan teste med på høggern) takker for all kunnskap og teorier på mitt spørsmål på forhånd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffmaister Skrevet Oktober 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 Heisann!! Samme problem med min 16v.. Men er ikke så veldig mye hjelp å få på dette forumet lenger gitt!! Jeg ringte møller,å dem trodde det kunne være choken som henger på.. Mer veit ikke jeg...Hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
supreme Skrevet Oktober 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 ok. men fikk du styr på det? eller satte du den inn hos møller? er denna choken noe jeg kan sjekke selv?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Oktober 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 Det er vel strengt ikke noen choke på en innsprøytningsmotor, men man har jo kaldstartsanrikning som er styrt av kjølevannstemperatursensoren. Du kan jo måle motstanden over denne ved hhv kald og varm motor, og sammmenligne med tabelldata. Denne: http://www.epcos.com/inf/50/db/ntc_06/Leaded__NTC__B57962__S962.pdf gjelder for GM-sensorer, men det er mye mulig at andre boschdelenummer bruker samme eller lignende NTC-motstand. Kan dessverre ikke være behjelpelig med hvor kjølevannstemperatursensoren er på disse motorene, men det pleier å være en begynnelse å se i området rund termostaten. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
supreme Skrevet November 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2008 ingen choke?, men er vel noen form for autochoke som regulerer luft og bensin? virker som motoren går råå og ikke får luft, men presser jeg gassen i bånn burde jo spjeldet stå helt åpent, og den brude få mye luft. men jeg veit nå ikke helt jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg