Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
Ptrus

Blanke ruter??

Rate this topic

Recommended Posts

Det skal jeg prøve takk for svar. Hva annbefaler du for å få felgene skinnende blanke? Felg voks, polish?

Jeg polerte nettopp felgene på en RS4. Da brukte jeg Bilberry Wheel Cleaner og en Swissvax Felg kost. Duragloss 501 til polering. Har forresten hørt mye skryt om Swissvax Autobahn Felgvoks. Sjekk trådene her:

http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=1281

http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=249

:)

Jeg bruker Turtle Wax Extreme Window eller hva den heter. Det er et poleringsmiddel. Det blir svært bra resultat.

Minuset er at det ligger igjen rester i riper og steinspurt. Restene fremhever skader i vinduet. I hvert fall frem til første vask.

Et annet minus er ved bruk innvendig. Når du tar av polishen blir det en del hvitt støv som legger seg på dashbordet - og gjerne litt rundt omkring. Anbefaler å bruke det før innvendig vask.

Alt i alt synes jeg det er et godt produkt.

Denna her er GULL!! Anbefales på det varmeste!

http://www.autopia-carcare.com/bgi-20214.html

Desverre så aner jeg ikke hvor den selges i Norge, men du får tak i på nett.

Brukte den når jeg jobba på Feinschmeck Garage. (bilpleie og solfilm, jeg jobba med sistnevnte)

Polerte rutene etter å ha tonet dem, ble dritbra det:D

Ble også brukt på de bila vi fikk inn uten tona ruter som kun skulle ha bilpleie, og rutene ble krystallklare!

Jeg bruker Turtle Wax Extreme Window eller hva den heter. Det er et poleringsmiddel. Det blir svært bra resultat.

Minuset er at det ligger igjen rester i riper og steinspurt. Restene fremhever skader i vinduet. I hvert fall frem til første vask.

Et annet minus er ved bruk innvendig. Når du tar av polishen blir det en del hvitt støv som legger seg på dashbordet - og gjerne litt rundt omkring. Anbefaler å bruke det før innvendig vask.

Alt i alt synes jeg det er et godt produkt.

Eller så går det ann å legge et teppe/håndkle på dash'n så blir det ikke så støvete ;)

Jeg drev for noen år tilbake et rammeverksted, og da er det *relativt* viktig at glasset er 100% rent og stripefritt på innsiden.

Prøvde alt mulig av teknikker, kjemikalier og papir/tekstiler før jeg kom frem til at den beste måten er å vaske glasset først (brukte natursvamp til dette) med lunkent vann og litt løsemiddel/alkoholbasert vindusrens uten for mange tilsetninger, deretter polerte jeg glasset med filler jeg laget av gammelt sengetøy jeg fikk fra Bærum Sykehus (bomull)

Disse fillene hadde den egenskapen at de skapte nok friksjon mot glasset til å bygge en god temperatur, og dermed fordampet vannblandingen fort, og uten å lage striper.

Ulempen er at de støver litt når de blir slitt mot glasskanten, men dette er ikke noe problem i bilen.