Gå til innhold

Blanke ruter??

Ranger emnet


Ptrus

Anbefalte innlegg

Det skal jeg prøve takk for svar. Hva annbefaler du for å få felgene skinnende blanke? Felg voks, polish?

 

Jeg polerte nettopp felgene på en RS4. Da brukte jeg Bilberry Wheel Cleaner og en Swissvax Felg kost. Duragloss 501 til polering. Har forresten hørt mye skryt om Swissvax Autobahn Felgvoks. Sjekk trådene her:

 

http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=1281

 

http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=249

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Turtle Wax Extreme Window eller hva den heter. Det er et poleringsmiddel. Det blir svært bra resultat.

 

Minuset er at det ligger igjen rester i riper og steinspurt. Restene fremhever skader i vinduet. I hvert fall frem til første vask.

 

Et annet minus er ved bruk innvendig. Når du tar av polishen blir det en del hvitt støv som legger seg på dashbordet - og gjerne litt rundt omkring. Anbefaler å bruke det før innvendig vask.

 

Alt i alt synes jeg det er et godt produkt.

2004 Audi A4 1.6

2001 VW Golf 1.9 TDI

1972 Rolls-Royce Silver Shadow 6.75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Denna her er GULL!! Anbefales på det varmeste!

http://www.autopia-carcare.com/bgi-20214.html

 

Desverre så aner jeg ikke hvor den selges i Norge, men du får tak i på nett.

 

Brukte den når jeg jobba på Feinschmeck Garage. (bilpleie og solfilm, jeg jobba med sistnevnte)

Polerte rutene etter å ha tonet dem, ble dritbra det:D

Ble også brukt på de bila vi fikk inn uten tona ruter som kun skulle ha bilpleie, og rutene ble krystallklare!

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Turtle Wax Extreme Window eller hva den heter. Det er et poleringsmiddel. Det blir svært bra resultat.

 

Minuset er at det ligger igjen rester i riper og steinspurt. Restene fremhever skader i vinduet. I hvert fall frem til første vask.

 

Et annet minus er ved bruk innvendig. Når du tar av polishen blir det en del hvitt støv som legger seg på dashbordet - og gjerne litt rundt omkring. Anbefaler å bruke det før innvendig vask.

 

Alt i alt synes jeg det er et godt produkt.

 

Eller så går det ann å legge et teppe/håndkle på dash'n så blir det ikke så støvete ;)

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drev for noen år tilbake et rammeverksted, og da er det *relativt* viktig at glasset er 100% rent og stripefritt på innsiden.

Prøvde alt mulig av teknikker, kjemikalier og papir/tekstiler før jeg kom frem til at den beste måten er å vaske glasset først (brukte natursvamp til dette) med lunkent vann og litt løsemiddel/alkoholbasert vindusrens uten for mange tilsetninger, deretter polerte jeg glasset med filler jeg laget av gammelt sengetøy jeg fikk fra Bærum Sykehus (bomull)

 

Disse fillene hadde den egenskapen at de skapte nok friksjon mot glasset til å bygge en god temperatur, og dermed fordampet vannblandingen fort, og uten å lage striper.

 

Ulempen er at de støver litt når de blir slitt mot glasskanten, men dette er ikke noe problem i bilen.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår