Gå til innhold

R_ekle: Volvo 242+244

Ranger emnet


R_ekle

Anbefalte innlegg

  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jobber du i nordsjøen? Du tilpasser plater godt til og vere første gangen. Trur detta blir en rå bil!

 

ja jobber på nordsjøen ja..

 

 

Når du sveiser nye hjulbuer, legger du de nye buene innafor originalstålet, og sparkler over kanten?

 

falser inn en kant på bakskjermen å legger hjulbuen inn i falsen å så sveiser det.

80 Volvo 242 evi prosjekt.

05 Audi A6 S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker vel å være 2 uker på og 4 uker av, varierer veldig. Og lønningen skal vel også være bra mener jeg, kommer vel selvfølgelig ann på hva du jobber som men mener en motormann har 40 000 i måneden? Brønnteknikk har jeg hørt ikke er helt enkelt å komme inn på, men jeg har planer om å prøve på det selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, skjønte ikke nøyaktig hva du mente nå men

 

oki kan prøv litt bedre da.. måten jeg jør det på er at legger på den nye hjulbuen, merker opp den og kapper ca.1cm under strekken slik at det blir for mye igjen. Kjøpte en falsetang på biltema som lager en fals slik at legger den nye hjulbuen inn i falsen, falsen er bare at man forsenker plata 1mm. sveiser det og så blir det nok noe sparkling ja:p. håper dette ble litt greiere men er ikke noe fasit på hvordan man skal gjøre det.

80 Volvo 242 evi prosjekt.

05 Audi A6 S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki kan prøv litt bedre da.. måten jeg jør det på er at legger på den nye hjulbuen, merker opp den og kapper ca.1cm under strekken slik at det blir for mye igjen. Kjøpte en falsetang på biltema som lager en fals slik at legger den nye hjulbuen inn i falsen, falsen er bare at man forsenker plata 1mm. sveiser det og så blir det nok noe sparkling ja:p. håper dette ble litt greiere men er ikke noe fasit på hvordan man skal gjøre det.

 

Prøvde å lage en tegning etter hva jeg forstod du mente. Stemmer det?

sveisehjulbueye2.png

w498.png

 

Er dettte falsetangen du mente?

http://www.biltema.no/products/productimage.asp?iItemId=102770

-Volvo 245 GLE `87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår