olav1111 Skrevet Oktober 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 Hvor får man kjøpt motor fester osv til 350 motor??? noen som har 4-link og watt link oppehg til volvo 240 eller hvor kan dette kjøpest???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 Søk! Er 100 tråder om samme emnet her.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244 volvo v8 Skrevet Oktober 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 Hvor får man kjøpt motor fester osv til 350 motor???noen som har 4-link og watt link oppehg til volvo 240 eller hvor kan dette kjøpest???? man får kjöpt fester i fra usa. eller så må man lage selv.:) Siter volvo no turboshit real power only http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Oktober 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 De festene du får fra USA bør du holde deg unna hvis du har planer om godkjenning. De er basert på ett rør du skrur fast mellom rammevangene, og etter det jeg har hørt er det ikke lov å borre/sveise i vangene, og dermed kan du få trøbbel ved kontroll. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244 volvo v8 Skrevet Oktober 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 De festene du får fra USA bør du holde deg unna hvis du har planer om godkjenning.De er basert på ett rør du skrur fast mellom rammevangene, og etter det jeg har hørt er det ikke lov å borre/sveise i vangene, og dermed kan du få trøbbel ved kontroll. [/img] min var det sveiset vange rett på bilen sin på begge sider ser´u:) Siter volvo no turboshit real power only http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStande Skrevet Oktober 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 det er ingen problem og borre hul til motorfester i rammen, men det er regler og følge! men sveising på rammen er ikke lov bortsett fra rep. på rammen og da skal det være på godkjennt verksted/sveiseverksted. Er litt vanskelig og forklare uten tegning men gir et forsøk. Om du skal borre hull i rammen og bolte det fast MÅ du ha en hylse i rammen, hullet på den ene siden skal ikke være større enn innerdiameter på hylsen og på andre siden utterdiameter på hylsen slik at du får den inn. så punkter du fast dette, sliper ned slik at det blir "jemt" med rammen igjenn, så må du ha en skive som er større enn hullet å da er det bare å bolte det fast. Håper dette ga litt mere innsyn:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244 volvo v8 Skrevet Oktober 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 kremt min er godkjent med rammen sveiset på av amatör som du ser på sveisingen:) Siter volvo no turboshit real power only http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olav1111 Skrevet Oktober 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 Okey,så man lager seg nye motor fester,disse er det ingen krav til?? hva gjør disse festene fra usa dårlige??hva med traversen?? hentes den fra en annen bil eller lagest??? hva mere må gjørest?? Takk for mange svar =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olav1111 Skrevet Oktober 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 hva er kaross godkjent for,er det hk eller er det kj dette går i??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244 volvo v8 Skrevet Oktober 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 220hk. nm er jeg ikke sikker på. her er traversen min http://i283.photobucket.com/albums/kk318/espen31/SP_A0624.jpg[/img] Siter volvo no turboshit real power only http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Oktober 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 220 hk og 280 nm ;) Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Her ser du bilder av fester som skrus fast i de orginale hullene. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 stemmer for å laga festene selv, har du et sveiseapparat og noe gammelt stålbrom så er det bare å fyre løs:) er veldig greit å ha en 240 travers i løs vekt for å tilpasse festene før du setter motoren i bilen:) Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olav1111 Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 sveisinga er null problem. men ser ut som dere bruker org travers og lager en ny feste brankett på denne som passe på den nye kassa??? Hvordan er det med styringa og bunnpanna? må dette modifiserest?? girkasse tunnelen er den stor nåkk til en th350-th 400 kasse??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 bunnpanna er ikke noe problem og heller ikke styringa, og th350 passer uten noe problem:) Legger ut noen bilder fra min bil: motorfester for bruk på orginal travers:) modifisert orginal gearkassetrevers, denne er til powerglide-kasse men skal også passe på th 350:) Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.