Gå til innhold

Rekordpowwa: Opel Omega 3.0i 24v Stv - 3000 Vogn

Ranger emnet


Rekordpowwa

Anbefalte innlegg

Da er jeg i gang med et nytt og litt mer seriøst prosjekt!

 

Bilen er en Opel Omega 3.0i 24'ventiler. 1993 Modell

Det er en CD Diamond utgave med alt utstyr utenom A/C.

Blått Velour Interiør - Muligens Bytte om til 3000 Delskinn om dette er mulig? Vet ikke om interiøret fra sedan passer inn i stasjonsvogna. Bilen har gått 202 000. Gikk som ei klokke, helt til jeg bytta tennplugger. Da begynte den og gå ujevnt på tomgang,og jeg vet ikke hvorfor..

 

*Bilen er senket 60/40

*Røde Koni bak og Gule justerbare foran.

*Katalysatorene er fjernet.

Dette skal gjøres med bilen:

 

Utseendemessig:

- Bytte til 3000 ratt (Gjort)

- Bytte til 3000 seter, om disse passer?

- Øyelokk

- Bytte speildeksel på høyre side

- Takvinge? Vet ikke om de finnes til Omega a Stv?

- Lakke skjørtene i samme farge som bilen

- Soting av ruter

Motor/gir:

- Bygge om til manuell grunnet defekt Automatkasse, bytter om til R25 inntil videre.

- Chip, hvis jeg får tak i en som ikke kødder med diagnosesystemet.

- Kn Induction kit.

- Bytte ut bakpotte.

- Enem kammer når jeg får råd.

 

Gjerne kom med tips om hva mer jeg kan gjøre!<a href=http://img404.imageshack.us/img404/2070/omegakv9.jpg' alt='omegakv9.jpg'> w800.png[/img]

(>----<OPEL MOTORSPORT CLUB>----<)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående att det ikke går riktig på tomgang, så er det vel ein ide å sjekke pluggledningene?? kan jo lett bli skada når ein demonterer dei.. slår det over på tomgang..

 

Går den riktig eller?? får du vel ikkji sjekka visst girkassa di er herp...hmm

 

Eller er Omega moro sladdebil det:)

03 Lexus IS:)

97 Toy Hiace 4wd:)

72 Opel Diplomat V8:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Nå har bilen fått seg en skikkelig vask i vinterkulda og jeg har fått prøvd de nye felgene mine : ) Nå venter jeg bare på litt mer cash så jeg får tak i et billig 24'v svinghjul så er jeg ready to go med ombygginga til manuell : ) Bare og skrike ut om noen har et svinghjul liggende! Her er ihvertfall litt bilder :win

 

20062008062.jpg

20062008063.jpg

20062008065.jpg

21062008068.jpg

21062008069.jpg

HPIM3784.jpg

HPIM3789.jpg

HPIM3816.jpg

HPIM3817.jpg

HPIM3818.jpg

HPIM3819.jpg

 

Her er felgene bare "prøvemontert":

 

HPIM3933.jpg

 

Mens her har jeg fått dem på ute i vinterkulda på Lena : )

 

HPIM3940.jpg

HPIM3943.jpg

(>----<OPEL MOTORSPORT CLUB>----<)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan trgyt bytte til R25... En kamerat har gjort dette på sin andre Senator 24v nå. Første kassa tok kvelden nå for litt sia, da etter over et år med herjing. Da mener jeg herjing også :p

Den begynte å ule i 1,2 og 3 gir.. Var vondt å få i alle gir opp til 4.. og til slutt låste den seg i 4gir :)

Bytta til akkurat samme kasse nå, og nå går den med turbo på 24v'n.. Til og med orginal clutch..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da har jeg fått tak i alle delene for og bytte til manuell,og begynte og bytte i helgen! Har ordet alt utenom startsperra, så lurer på hvordan den skal kobles vekk? Hadde vært fint og få vite dette slik at jeg får brukt bilen.. hehe! Bilder kommer om noen dager!

(>----<OPEL MOTORSPORT CLUB>----<)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår