misen Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Ser ut som motoren har krasjet totalt... vurderer å bare sette inn en annen motor. Hvordan fungerer dette i forhold til EU-kontroll. Må jeg omregistrere bilen med den nye motorn eller sjekker de ikke motornummer? Håper noen kan hjelpe meg med dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245tic Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Hei Hvis du har tenkt til å sette i lik motor eller no tilsvarenede er ikke det noe problem på EU kontroll, de sjekker aldri motorkoden eller noe sånt. det eneste de ser på oppi motorrommet er om batteri sitter fast, ingen hull i bensinslanger etc... Siter wirrumen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Du kan bytte til en motor med inntil 15% (?) mer effekt enn orginalmotoren uten og måtte godkjenne noe som helst.. Men det lureste er nok å sette inn en tilsvarende motor.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 så lenge det er samme type motor så kan de ikke si noe egentlig... Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yelsent Skrevet Oktober 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2008 Null problem. Min er bytta, og en identisk en fra en delebil er satt inn. Gikk gjennom EU-kontroll så det suste. Siter '92 Mitsubishi Eclipse GS Historie, prosjekt -og bildetråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
misen Skrevet Oktober 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Tusen takk for svar. Da vet jeg hvordan det fungerer. Hadde tenkt sette inn en helt lik motor ja. Var bare ikke helt sikker på reglene i Norge. Da skal bilen få en ny motor nå!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg