Gå til innhold

Problem med audi 2.5TDI...

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Det snakkes alltid om overtrykk i turbosammenheng. Hvis en turbo lader 0,8 bar, så er det 0,8 bar i tillegg til atmosfæretrykket.

 

Altså; viser måleren 0,8 bar og turboen er spesifisert til 1,8 bar, så mangler du 1 bar. Det kan sikkert forklare svartrøyken og dårlig trekkraft.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Mener ihvertfall at turbotrykket i følge autodata skal være 1.8 bar.. Er da atmosfæretrykket medregnet der?

 

Evt noen som vet med sikkerhet hvilket turbotrykk disse bilene skal ha?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dem sjekka trykket nei.. Dem sjekka ihvertfall stillverket.. har trykket noe å si da? Altså, siden den kun er treg å starte ved kald motor, samt at den går som ei bøtte med no rart i..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men bilen er jo kun dårlig å starte når den er kald.. Er den varm, er den som en drøm å starte... Men går jo fremdeles som ei bøtte møkk..

 

Leste litt rundt på diverse forum.. Der sier dem at innsuget kan ha kokset igjen pga egr-systemet.. Kan dette gjelde vår bil?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, tror du skal berge pakninga. Fort gjort å fjerne denne.

Ta bort hele luftfilterkassen så kommer du bedre til. Se om du har tilgang til varmtvann høytrykkspyler. Gjør jobben mye lettere. Til innsugsportene kan du f.eks pirke løs det værste å støvsuge opp det som ligger der.

Husk å blokker EGR ventilen etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Må dra opp denna igjen, da problemet igrunn er VELDIG irriterende..

 

Pappa mener at det kan ha noe med at vi bruker reservenøkkelen, da hovednøkkelen resetta seg 23.des 07, å bilen har blitt værre å værre siden da.. Vi prøvde jo å starte lengelenge med hovednøkkelen, men siden den hadde resetta seg, fikk vi ikke start.. Starta og gikk i 2sek for så å stoppe igjen..

 

Kan det være problemet? At reservenøkkelen blir brukt? Hjelper det å kode om hovednøkkelen slik at den funker? Mulig å gjøre det selv?

 

 

Når jeg hadde av slangen mellom luftfilterboks og turbo, skrapa jeg inni innsuget med et skrujern.. var VELDIG mye sort sot inni der. Sikkert 1-3mm tykt rundt hele..Bør jeg ta av innsuget og gjøre alt rent der? Hvordan blokker man EGR? Vil dette vises på PKK isåfall?

 

 

Forresten, bilen går ca som normalt når den er blitt varm, men er enda endel kraft som mangler.. Bilen skal være chippet også..Mulig dette med kraft-tapet har noe med den rare turbolyden.. Mistenker sprekk/hull i IC, men er vanskelig å sjekke uten å demontere mye..

 

 

 

En ting til.. Tempen blir aldri normal (90 grader).. Den ligger på nesten 50 grader ved et par timers kjøring.. Henger jeg på en henger/campingvogn, går den raskt opp til 90 grader og blir værende der.. Hva er feilen her?

 

Oljetempen funker heller ikke.. Svakheter her? Giver? Instrument?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår